موضوع: "اخبار فرهنگی"

معرفی حوزه 97

مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا س گله‌دار ازآغاز تاکنون مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار در سال 1381 در یکی از مناطق محروم و سنی نشین با همت حجت‌الاسلام سید محسن دیباجی تاسیس شد و در حال حاضر 105 طلبه خواهر در آن مشغول به تحصیل هستند.

«خانم معصومه محمودی» مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با معرفی این مدرسه، گفت: مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهر گله‌دار در سال ۱۳۸۱ در یکی از مناطق محروم و جنوبی استان فارس و در منطقه سنی نشین توسط جمعیت تعاون اسلامی تهران با نمایندگی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن دیباجی تاسیس شد و با جذب طلاب از روستاها و شهرهای اطراف فعالیت حوزه را به عنوان یک مرکز فرهنگی در شهر گله‌دار آغاز کرد.

تاریخچه تاسیس: مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهر گله‌دار در سال ۱۳۸۱ در یکی از مناطق محروم و جنوبی استان فارس و در منطقه سنی نشین با همت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن دیباجی تاسیس شد و با جذب طلاب از روستاها و شهرهای اطراف فعالیت خود را در شهر گله‌دار آغاز کرد.

مدرسه علمیه خواهران گله‌دار در حال حاضر با ۱۰۵ طلبه از پایه‌های اول تا پنجم به صورت تمام وقت و پاره وقت در این مدرسه مشغول به تحصیل می‌باشند. مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با سابقه ۱۶ساله تاکنون ۱۲۸ طلبه فارغ‌التحصیل داشته است که از این تعداد ۲۸ نفر دارای تحصیلات سطح ۳ می‌باشند که اکثریت در حوزه‌های علمیه استان فارس، بوشهر، هرمزگان مشغول تدریس و فعالیت‌های اجرایی می‌باشند و برخی از طلاب نیز در نهادهای آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات، مرکز دارالقرآن، دفاتر ائمه جمعه و مراکز بهداشتی و درمانی مشغول خدمت‌رسانی می‌باشند.

گذری بر فعالیت‌های عمرانی مدرسه علمیه گله‌دار: مدرسه علمیه خواهران گله‌دار ابتدا به صورت یک ساختمان اهدایی از طرف دارالقرآن فعالیت خود را آغاز نمود و سپس با افزایش تعداد طلاب و با همت و پیگیری‌های حجت‌الاسلام سید محسن دیباجی ۵ باب حجره برای اسکان طلاب و همچنین تعداد ۷ کلاس آموزشی ساخته شد و تاکنون طلاب در همین مکان آموزشی ادامه تحصیل می‌دهند که به علت کمبود فضای آموزشی و نامناسب بودن آن، ساختمان آموزش مجزا با ۸۰۰ متر زیربنا آماده بهره‌برداری در سال جاری می‌باشد که ان‌شاالله طلاب با آسایش و آرامش بهتر و در فضای آموزشی مناسب‌تر مشغول به ادامه تحصیل می‌شوند.

امکانات و تسهیلات: مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار دارای خوابگاه و با تمام امکانات به صورت رایگان برای اسکان طلاب می‌باشد و همچنین جهت رفاه و آسایش طلابی که فرزندان شیرخوارگاه دارند و مهدکودک ویژه فرزندان طلاب دایر می‌باشد که هر روزه از ساعت ۷ الی ۱۲:۳۰ برای مراقبت و تربیت کودکان طلاب مشغول به فعالیت است. صندوق قرض‌الحسنه مدرسه علمیه خواهران گله‌دار به مدت ۸ سال با پرداخت وام با اقساط بسیار کم و حتی در مواردی بصورت بلاعوض و دارای شرایط خاص و همچنین پرداخت شهریه بصورت ماهیانه برای طلاب مجرد و متاهل از دیگر خدمات و تسهیلات این مدرسه می‌باشد.

مروری بر فعالیت‌های مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار بخش اول:

فعالیت‌های آموزشی: «خانم سیده زهرا موسوی» معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار گفت: با توجه به بحث و مباحثه در مدارس علمیه نسبت به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این مجموعه از نقطه قوت بسیار زیادی برخوردار است و یادگیری طلاب بسیار خوب است و به علت اینکه مباحثه باعث تقویت قدرت بیان طلاب می‌شود در امر تبلیغ یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین وظیفه طلاب است. وی بیان کرد: استادان به امور اخلاقی و علمی طلاب اهمیت زیادی می‌دهند و در هر جلسه از تدریس با یک حدیث یا بحث اخلاقی کلاس خود را شروع می‌کنند و برای یادگیری و تفهیم کامل مطالب درسی برای طلاب تمام همت و تلاش خود را به کار می‌گیرند.

خانم موسوی در ادامه اضافه کرد: مدرسه علمیه خواهران گله‌دار مسئولیت خطیر خود را در حیطه موارد آموزشی از جمله پیگیری وضعیت اخلاقی و آموزشی طلاب، ثبت اطلاعات آموزشی و انتخاب واحد درسی طلاب در زمان مقرر، پاسخگویی به طلاب مراجعه کننده جهت مرخصی و توجیه غیبت، برگزاری امتحانات و پیگیری وضعیت استادان، اجرای آیین نامه مرکز مدیریت و جذب و پذیرش داوطلبین و … عهده‌دار است.

معاون آموزش مدرسه علمیه گله‌دار گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۵ طلبه از پایه‌های اول تا پنجم مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۷ نفر از آن‌ها طلاب پاره وقت و بقیه تمام وقت می‌باشند و همچنین ۱۷ نفر از آن‌ها در حال تدوین پایان نامه هستند.

بخش دوم: فعالیت‌های فرهنگی:

«خانم معصومه علیزاده» معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به برخی از فعالیت‌های فرهنگی مدرسه اشاره کرد که عبارتند از:

۱. افتتاح کانون فارغ‌التحصیلان و حمایت از آن‌ها ۲. همکاری با آموزش و پرورش در افتتاح دارالقرآن و برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ موضوعی… ۳. افتتاح واحد مشاوره در مدرسه 4. افتتاح کانون خادمان رضوی ۵. برگزاری مراسم اعتکاف با همکاری ستاد نماز جمعه ۶. برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن ۷. برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی درون شهری و برون شهری(مشهد، قم، شهدای گمنام، راهیان نور…) ۸. راه‌اندازی اردوهای جهادی به مدت ۸سال در استان و استان‌های همجوار(بوشهر، بندرعباس،…) ۹. برگزاری کلاس‌های هنری، قرآن، تفسیر ویژه بانوان، جوانان و کودکان ۱۰. برگزاری کلاس‌های اخلاق عمومی برای طلاب ۱۱. برپایی همایش شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده‌های ایشان ۱۲. برپایی نشست‌های بصیرتی و همکاری با سپاه و بسیج ۱۳. راه اندازی حلقه‌های صالحین در مدرسه ۱۴. اعزام مبلغ به مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی در مدارس سطح شهر و روستاهای اطراف و منازل ۱۵. برپایی نماز جماعت در مدارس شهرستان توسط ائمه جماعات خواهر ۱۶. برپایی کارگاه حجاب و عفاف ۱۷. برگزاری دوره‌های مهدویت، وهابیت، فضای مجازی، پاسخ به شبهات وهابیت، فیض نور، فن خطابه و… ۱۸. برگزاری مراسمات ملی، مذهبی در مدرسه و دعوت از عموم خواهران ۱۹. شرکت طلاب و استادان در جشنواره قرآنی و کسب امتیاز ۲۰. شرکت طلاب و استادان در جشنواره کتاب یار ۲۱. شرکت طلاب در دوره یاوران‌ نماز ۲۲. شرکت طلاب در دوره طرح ولایت ۲۳.شرکت در دوره تبلیغ نوین و فتوشاپ ۲۴. کسب مقام استانی طلاب در بخش فعالیت‌های فرهنگی ۲۵. تشکیل پایگاه بسیج فاطمیون ۱ ۲۶. برپایی یادواره شهدا ۲۷. برگزاری مسابقات ورزشی بین طلاب ۲۸. ارائه خدمات مهدکودک جهت تسهیل امر تحصیل طلاب و رفاه حال فرزندان آن‌ها 29. و …

بخش سوم: فعالیت‌های پژوهشی :

«خانم نجمه رضایی» معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به فعالیت‌های پژوهشی طلاب پرداخت و گفت: ترغیب و تشویق طلاب جهت شرکت در جشنواره‌های کشوری بانوی کرامت، علامه حلی و رشد گروهی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این کار همچون برگزاری کارگاه‌های مقاله نویسی، روش تحقیق، روش نویسندگی و دوره‌هایی مانند روش تحقیق میدانی، روش تحقیق گروهی، کارگاه منبع شناسی و مرجع شناسی و …. می‌باشد. وی افزود: تقریبا هر ساله در هر سه جشنواره تعدادی از طلاب شرکت کننده کسب رتبه و یا برگزیده کشوری و یا استانی شده‌اند. خانم رضایی به کسب امتیازات طلاب پرداخت و گفت: در رشد سال۹۳ یکی از گروه‌ها مقام چهارم کشوری، رشد سال۹۴ مقام اول کشوری و یکی دیگر از گروها مقام برتر کشوری و در رشد سال ۹۵ نیز یکی از گروه‌ها شایسته تقدیر شدند. وی در ادامه اضافه کرد: جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت نیز هر ساله تعدادی از آثار طلاب برگزیده و یا شایسته تقدیر می‌باشند و همچنین اکثر تحقیقات پایانی طلاب فارغ‌التحصیل نیز جز تحقیقات پایانی برتر می‌باشد.

اهم فعالیت‌های پژوهشی: ۱.برگزاری برنامه ساعات پژوهشی رسیده از مرکز مدیریت جهت ارتقای سطح پژوهشی طلاب ۲.بازدید از کتابخانه‌های عمومی سطح شهر و دانشگاه‌ها جهت آشنایی طلاب با منابع این کتابخانه ۳. برگزاری نشست‌های پژوهشی و رفع مشکلات پژوهشی طلاب ۴.برگزاری جلسات سیر مطالعاتی ۵. افتتاح کانون پژوهش متشکل از طلاب در حال تحصیل جهت همکاری اعضای کانون با معاونت پژوهش ۶. درج گزارش فعالیت های پژوهشی در سامانه سماء .

بخش چهارم: خدمات اداری و مالی:

«خانم زینب روشناس» معاون اداری و مالی مدرسه علمیه خواهران گله‌دار گفت: بخش اداری و مالی از دیگر قسمت‌های فعال مدرسه علمیه گله‌دار می‌باشد که به ارائه خدمات مختلف به طلاب مشغول است. از جمله این خدمات عبارتند از: ۱. پیگیری مشکلات طلاب و تامین مخارج ضروری طلاب ۲. پیگیری امور مربوط به بیمه و خدمات کارت و وام ۳. پیگیری کارت پارسیان که کلیه طلاب در حال تحصیل و استادان و کارکنان حوزه از این مزایا استفاده می‌کنند ۴. پیگیری بیمه مرکز خدمات طلاب و دریافت خدمات بیمه ۵. بررسی مشکلات عمومی طلاب و پیگیری و رفع آن امتیازات و رتبه‌های کسب شده ۱.جذب حداکثری طلاب در سال تحصیلی۹۶_۹۷ ۲. افتتاح مراکز فرهنگی از جمله دارالقرآن، کانون دانش آموختگان، کانون خادمیاران رضوی، مرکز مشاوره ۳. تقدیر از طلاب توانمند در زمینه قرآنی در همایش طلیعه حضور در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ ۴. ۲ نفر از طلاب این مدرسه به عنوان استعداد برتر در سال ۱۳۹۶ شناخته شدند. اعضای هیئت امنا: ۱. حجت‌الاسلام سید محسن دیباجی(مؤسس) ۲. حجت‌الاسلام سید احمد علوی فالی(امام جمعه و رئیس هیئت امنا) ۳. محمد مظاهری ۴. غلام‌رضا شاکری ۵. علی عابدی ۶. سید عباس موسوی

ارتباط با ما: خواهرانی که مایل به تحصیل در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار می‌باشند می‌توانند برای ارتباط و دریافت اطلاعات پیرامون ثبت نام و شرایط تحصیل از راه‌های زیر اقدام نمایند. ۱.از طریق مراجعه به سایت www.paziresh.whc.ir ۲. از طریق شماره تماس‌های ۵۶۱۸ _۳۰۰۵_ ۰۷۱۵۲۸۵۴۴۰۵ ۳. از طریق مراجعه حضوری به نشانی: استان فارس، شهر گله‌دار، میدان انصار، حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س)

 

                   

                   

 

                               

                                                                                                            

نشست اخلاقی استاد فرحزاد در سال 96

 برگزاری نشست اخلاقی به همت مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) گله‌دار جلسه اخلاق به مناسبت ایام فاطمیه با حضور استاد ارزشمند و خطیب توانا «حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد» کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا در شهر گله‌دار برای عموم برگزار شد.

«حجت‌الاسلام فرحزاد» کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت جانگداز صدیقه‌ی کبری حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در جمع عموم مردم گله‌دار به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: اخلاق یک امر فطری و اجتماعی است اگر ما دین را کنار بگذاریم باز هم برای زندگی کردن نیاز به اخلاق خوب داریم . زن و شوهری که همه امکانات را دارند ولی اخلاق خوب ندارند زندگی‌شان جهنم است زیرا بداخلاقی و غضب کلید تمام بدی‌هاست .

وی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید که در حالت عصبانیت نصیحت و تربیت نکنید زیرا اگر انسان درونش آرام و ملایم باشد، می‌تواند با اخم و جدی بودن بچه را تربیت کند. کسی که مجسمه‌ی بداخلاقی است به جهنم می‌رود و روایت داریم که خوش اخلاقی روزی را زیاد می‌کند پس اگر شما دنیا و محبت می‌خواهید باید خوش اخلاق باشید. «حجت‌الاسلام فرحزاد» به بیان بهترين همسران در کلام حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: از حضرت زهرا (س) سوال کردند که بهترين شوهرها کدام شوهرها هستند؟ حضرت جواب دادند: بهترين شوهرها کساني هستند که شانه‌هاي او نرم است؛ يعني در خانه امر نمي‌کند کجا برويم، کجا نرويم. مومن، زندگيش را مطابق ميل خانواده‌اش برنامه‌ريزي مي‌کند ولي منافق به زور بر خانواده‌اش تحميل مي‌کند. مومن، مطابق ميل خانواده‌اش غذا مي‌خورد؛ يعني (در غيرحرام) زندگي را مطابق ميل آن‌ها مي‌چرخاند. ولي منافق و کافر مي‌گويد هر چه من مي‌گويم و خودخواه است. حضرت زهرا(س) مي‌فرمايد: بهترين شوهرها کساني هستند که شانه‌هايشان نرم است، سرشان پايين هست، داد و غال نمي‌کنند. بعضي از آقايان وقتي وارد خانه مي‌شوند حکومت نظامي مي‌شود.

«کارشناس برنامه سمت خدا» در این نشست بیان کرد: برنامه اخلاقی اسلام، آن قدر دقیق و ظریف است که لحظه لحظه دوران عمر انسان را در بر می‌گیرد و تمام اعضا و جوارح او را شامل می‌شود؛ به گونه‌ای که در صورت رعایت کامل آن، آنی از خدای مهربان غافل نمی‌شویم و لحظه‌ای از مسیر بندگی و رسیدن به نهایت کامیابی ابدی منحرف نخواهیم شد. انسان مسلمان، کوچک‌ترین حرکات ظاهری و حتی چشم بر هم زدن خویش را می‌تواند در چارچوب برنامه اخلاقی و تربیتی اسلام قرار دهد و تمام هستی و وجود خود را در راه رسیدن به اهداف والای انسانی سرمایه گذاری کند.

 

 

المپیاد علمی 96

 برگزاری المپیاد علمی طلاب سطح ۲ «خانم سیده زهرا موسوی» معاون آموزش مدرسه علمیه گله‌دار گفت: المپیاد علمی در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله اول مدرسه‌ای است که طلاب متقاضی در آزمونی که مدرسه برگزار می‌کند شرکت می‌نمایند. در این مرحله اگر به 60 درصد سوالات پاسخ صحیح بدهند به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند. آزمون مرحله مدرسه‌ای دربهمن ماه96 و با حضور 60 طلبه در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) گله‌دار برگزار شد.

« خانم سیده زهرا موسوی» معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار گفت: طلاب پایه دوم در دروس «صرف»، «نحو» و «احکام» پایه سوم در دروس «نحو»، «احکام» و «عقاید» پایه چهارم در دروس «نحو»، «اصول فقه» و «منطق» و پایه پنجم در دروس «فقه»، «فلسفه» و «اصول فقه» رقابت می‌کنند. وی تصریح کرد: نهمین دوره المپیاد علمی طلاب سطح دو می‌باشد که شرط راه‌یابی به مرحله استانی نیز کسب حداقل ۳۰ امتیاز آزمون در مرحله نخست است. «معاون آموزش» حوزه‌ علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) گله‌دار خاطرنشان کرد: «ایجاد و افزایش انگیزه مطالعه در میان طلاب»، «ایجاد رقابت سازنده میان طلاب »، «ارزیابی سطح علمی طلاب »، «ایجاد زمینه پیشرفت علمی و شکوفایی استعدادهای طلاب» و «شناخت طلاب ممتاز و استعدادهای درخشان به منظور ارائه خدمات ویژه به آن‌ها و طراحی برنامه‌های خاص» از اهداف برگزاری این المپیاد بوده است.

«خانم موسوی» بیان کرد: این المپیاد در سه مرحله انجام می شود. مرحله اول مدرسه ای است که طلاب متقاضی در آزمونی که مدرسه برگزار می‌کند شرکت می‌نمایند. در این مرحله اگر به 60 درصد سوالات پاسخ صحیح بدهند به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند. آزمون مرحله مدرسه‌ای در بهمن ماه96 و با حضور 50طلبه در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) گله‌دار برگزار شد.

 

 

 

گرایش به بد حجابی

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا س گله‌دار بیان کرد حفظ حجاب آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

«خانم معصومه محمودی» گفت: برخی افراد بدحجاب دچار کمبودهایی هستند که به دلیل این کمبود‌ها دنبال تظاهر و خودنمایی هستند و دچار فخر فروشی می‌شوند، در واقع این موضوع به دلیل کمبودهای روانی است که وجود دارد. 

«خانم معصومه محمودی» مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار گفت: حفظ حجاب آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و تکلیف دستگاه‌های فرهنگی تشویق به این فریضه الهی است. ایشان با تأکید بر صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به گرایش‌های برخی افراد به رفتار‌های ناصواب از جمله بد حجابی اشاره کرد و تصریح کرد: حساسیت امر به معروف و نهی از منکر توسط مسؤولین در خصوص جایگاه عفاف و حجاب ما را امیدوار به توسعه‌ی این فریضه الهی می‌کند لذا فرهنگ‌سازی در این خصوص مستلزم برنامه‌ریزی کارآمدتر است.

وی تاکید کرد: برخی افراد بدحجاب دچار کمبودهایی هستند که به دلیل این کمبود‌ها دنبال تظاهر و خودنمایی هستند و دچار فخر فروشی می‌شوند، انواع آرایش‌ها را انجام می‌دهند، لوازم زینتی و لباس‌های متفاوت استفاده می‌کنند و افتخار می‌کنند که فلان لباس را از فلان کشور خریداری کرده‌اند و در واقع این موضوع به دلیل کمبودهای روانی است که وجود دارد. مدیر مدرسه علمیه گله‌دار بیان کرد: یکی از مهم‏ترین عوامل بدحجابی، ضعف ایمان و معنویت است که باعث ضعف حیا می‏شود. ایمان همچون پناهگاهی است که انسان را از افتادن در گناهان حفظ می‏کند هرچند حجاب و پوشش ظاهری به معنای برخورداری از همه مراتب عفاف نیست، ولی عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نمی‏باشد. گفتنی است، «خانم محمودی» در پایان از برنامه‌های مشترک اداره تبلیغات اسلامی که با نهادهای دولتی و فرهنگی انجام می‌گیرد تشکر کرد.

 

  

شب یلدا مبارک

اصول طلبگی

اصول طلبگی حجت‌الاسلام شعبانی پورگفت: برای پیشرفت و اصلاح یک جامعه و رسیدن به جامعه‌ای برتر و شکوهمندتر باید افراد آن جامعه و در درجه اول طلاب باید نقش هدایت و رهبری یک جامعه را بر عهده داشته و الگو و اسوه اخلاقی برای انسان‌ها باشند.

«حجت‌الاسلام شعبانی پور» مبلغ دینی حوزه گفت: برای پیشرفت و اصلاح یک جامعه و رسیدن به جامعه‌ای برتر و شکوهمندتر باید افراد آن جامعه و در درجه اول طلاب که نقش هدایت و رهبری یک جامعه را بر عهده دارند و مبعوث از طرف رسول اکرم(ص) هستند و باید الگوها واسوه‌های اخلاقی برای انسان‌ها باشند زیرا طلبه که طالب علم و دانش است باید آراسته به فضیلت تقوا و خوی نیکو باشد تا برای انجام یک سلسله وظایف اجتماعی دینی و واجبات کفایی مجهز به علم و تقوا باشد. وی رعایت اخلاق اسلامی را یکی از اصول طلبگی بیان کرد وگفت: مهم‌ترین شرطی که در طلبگی باید رعایت شود که در تمام منابع اخلاقی در راس امور است اخلاص در عمل می‌باشد. کسانی که به جایگاه والایی رسیده‌اند و برای اسلام کار مهمی کرده‌اند، در اعمال خود خالص بودند؛ همان طور که حضرت امام با اخلاص والای خود تحول عظیمی در جهان به وجود آورد.

«حجت‌الاسلام شعبانی پور» تصریح کرد: دومین عامل، داشتن همت بلند است چون راه پر فراز و نشیبی را در پیش گرفته‌ایم که بایستی مثل شیخ صدوق و مرحوم کلینی همتی بلند پیشه کنیم، داشتن اراده و تصمیم قاطع برای رسیدن به مرحله‌های بالا و قناعت نکردن به سطوح پائین است زیرا جدیت زحمت و استقامت کردن به همراه همت بلند از خصائص علما است. مبلغ دینی حوزه در پایان با بیان اینکه اساس طلبگی اعتماد و توکل به خدا است اظهار داشت: وقتی طلبه‌ای عبد خدا شد یعنی غیر خدا از دل او بیرون است از این رو به همه طلاب توصیه اکید دارم راه طلبگی را قدر بدانند و در مسیر اهل بیت (ع) و در نصرت دین خدا جز این دو هدف هیچ قصد و نیت دنیوی را مد نظر نداشته باشند.

 

 

شهادت امام حسن عسکری(ع)

مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری ع خانم عباسی گفت: امام حسن عسکری(ع) در نامه‌ای به شیعیان، آن‌ها را به تقوا، حفظ دین، تلاش برای خدا، راستگویی، احترام به دیگر مذاهب و… توصیه کرده و در روایتی راستگویی و امانتداری را ملاک شیعه معرفی می‌کند. 

«خانم ام ایمن عباسی» مبلغ و استاد حوزه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به انتظارات امام حسن عسکری(ع) پرداخت و گفت: اولین انتظار امام عسکری(ع) این است که کارهایتان را بدون اندیشه و تفکر انجام ندهید. «عَلَیکم بِالفِکرِ، فَإنَّهُ حَیاهُ قَلبِ البَصیرِ ومَفاتیحُ أبوابِ الحِکمَهِ» ای انسان‌ها بر شما باد که کارهایتان را با فکر انجام دهید که فکر کردن حیات بخشیدن به قلب بصیر است. امام عسکری (ع) هم خط امامت و ولایت را حفظ کردند و هم شبهات را پاسخ دادند و هم مردم را برای غیبت امام زمان (عج) آماده کردند و هم حقانیت مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام ) و باطل بودن مکاتب دیگر را اعلام کردند.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) در نامه‌ای به شیعیان، آن‌ها را به تقوا، حفظ دین، تلاش برای خدا، راستگویی، احترام به دیگر مذاهب توصیه کرده و در روایتی راستگویی و امانتداری را ملاک شیعه معرفی می‌کند و مهم‌ترین اقدام امام حسن عسکری(ع) در طول 6 سال امامت بر شیعیان، زمینه‌‍سازی برای معرفی آخرین وصی خدا و آماده کردن مردم برای غیبت آن حضرت بود. استاد حوزه خاطرنشان کرد: با بیان اینکه ثبات قدم و تقوا و دعا برای فرج حضرت مهدی دو وظیفه‌ای است که امام حسن عسکری(ع) برای شیعیان در زمان غیبت برشمرده است، و در روایتی داریم که امام حسن عسکری(ع) به اباخالد کابلی فرمود: «مردم دوران غیبت از مردم دوران‌های پیشین افضل‌تر هستند مشروط به اینکه امامت حضرت ولی عصر(عج) را قبول داشته باشند و انتظار او را بکشند.»

 

 

انقلابی و انقلابی گری

 نشست سیاسی انقلاب و انقلابی‌گری نشست سیاسی انقلاب و انقلابی‌گری با سخنرانی«حجت الاسلام سید محمد هاشمی» در جمع طلاب و استادان مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد. 

«حجت الاسلام سید محمد هاشمی» مسئول ستاد راهیان نور صیاد شیرازی به ویژگی‌های انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی سرچشمه‌ای از مکتب عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) است. اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی امکان شکل گیری و پیروزی نداشت. وی افزود: اگر عاشورا نبود، ملت ایران قادر نبود جنگ تحمیلی هشت ساله را به دفاع مقدس و یک مقطع نورانی و پرخاطره از تاریخ خود تبدیل کند. رمز مقاومت و پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را باید در درس‌ها و عبرت‌های عاشورا جستجو کرد. حجت الاسلام هاشمی در ادامه بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان حق طلبی، آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی و عزت طلبی عاشورا است.

وی گفت: هر انقلابی سه عنصر دارد: پذیرنده، رزمنده و فرمانده که پذیرنده دو ویژگی مطلوب دارد یکی خستگی از وضع موجود که با افشاگری بدست می‌آید و دیگری تشنگی به وضعیت مطلوب که با روشنگری بدست خواهد آمد. مسئول ستاد راهیان نور خاطرنشان کرد: هر انقلابی به رزمنده نیاز دارد که این رزمنده باید آمادگی جسمی، روحی و اعتقادی و عدم وابستگی به تعلقات دنیوی داشته باشد.

 

  

1 3 4 5 ...6 7