اکمال دین ورضایت خداوند مهمترین پیام واقع غدیر

 به مناسبت عید غدیر جشن باشکوهی با حضور طلاب، مسئولین و عموم مردم شهرگله‌دار در مسجدالمهدی این شهر برگزار شد که «حجت‌الاسلام رضا خوشنویس» معاونت پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت استان فارس ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید بزرگ غدیر در جمع مردم شهر گله‌دار گفت: حقیقت ایمان حب به امیرالمومنین است چون سرنوشت سازترین مسئله برای زندگی و تضمین سعادت بشر مسئله ولایت است و پیامبر بالاترین اهتمام را در این زمینه داشتند و اولین حرکت تبلیغی پیامبر مسئله رهبری بعد از خودشان بود و اخرین سخن پیامبر نیز مسئله تاکید بر ولایت و امامت امیرالمومنین بود و حادثه غدیر یک حادثه سیاسی و الهی بود که در تاریخ بی سابقه است.

وی افزود: اگر مردم زیر پرچم ولایت و امیرالمومنین قرار می‌گرفت و می ماندند، امت اسلامی به یک زندگی بی مرگ وارد می‌شد و همه جوامع بشری مشکلاتشان حل می‌شد چرا که هر کجا که ولایت حاکم است آنجا دشمن مایوس است و هر کجا انحراف از خط ولایت وجود داشته باشد پیچیدگی و مشکلات همان جا حضور خواهند داشت. حجت‌الاسلام خوشنویس تصریح کرد: موضوع امامت، خلافت و جانشینی امام علی(ع) از ناحیه پروردگار عالم بوده است که به قلب پیامبر(ص) نازل شد و ایشان مأموریت یافتند که آن را ابلاغ کنند و آیه تبلیغ و آیه اکمال، تأثیر عمیقی در معنای «مولی» در حدیث متواتر «من کنت‌ مولاه‌ فعلی مولاه» دارد؛ آنچه موجب اکمال دین، اتمام نعمت و یأس کفار از دین‌ شد، تنها دوستی امام علی(ع) نبود. معاونت پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت استان فارس عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: بالاترین امر به معروف در غدیرخم آن است که شما پیام مرا به همه عالم منتقل کنید و حاضرین به غایبین موضوع رسالت و جانشینی علی(ع) را برسانند و اکمال دین و رضایت خداوند مهم ترین پیام های واقعه غدیر خم است. وی تأکید کرد: خطبه غدیر خم نباید در غربت باشد و در غدیر نیز باید با اجتماع میلیونی امت اسلام و تشییع همانند عاشورا همراه باشد تا همه دنیا به این رویداد تاریخی توجه کنند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.