جایگاه پژوهش

جایگاه پژوهش ورابطه آن باایمان واخلاق در تاریخ 96/6/24 دومین جلسه ساعات پژوهشی ویژه طلاب پایه اول باعنوان جایگاه پژوهش و رابطه آن با ایمان واخلاق درکتابخانه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)گله دار برگزار شد .

در این برنامه جناب آقای حصاری معاونت پژوهش به بیان نکاتی در این مورد پرداختند که به شرح ذیل می باشد: دامنه علوم در عالم هستیآنقدر گسترده است که تا زمان ظهور حضرت حجت فقط به دو حرف از 25 حرف دست میابیم که این علوم نیز اگر مرتبا واکاوی نشده و مورد تضارب آرا قرار نگیرد دچار رکود می شود،و هر علمی در واقع نتیجه پژوهش یک محقق است. بازآفرینی، بازسازی و افزودن و توسعه مطالب حاصل نمی شود جز با تحقیق و پژوهش گری جامعه مخاطب ما در هر زمان و مکان تغیر می کند و در واقع سطح فهم و نیاز آن ها متغیر است. بنابراین برای هر دسته از مخاطقبان مطالب متنوع و متغیر و نقطه ها متفاوت است طلاب برای انجام رسالت های دینی به علم آموزی روی می آورند که این رسالت به سه دسته کلی تقسیم می شود. یا مبلغ ، یا مدرس و یا محقق در واقع یا تبلیغ یا تدریس و یا تحقیق در این میان رکن چهارمی نیز وجود دارد که همان مدیریت دینی است. بنابراین عرصه هایی که باید یک طلبه در آن ورود پیدا کند یکی از این چهار دامنه است که تحقیق و پژوهش گری بسیار مهم است در واقع مرتبط با سه رکن از پیش گفته شده چون گاهی یک سخنران خود می تواند حاصل یک تحقیق خوب باشد. . .

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.