ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق(ع)

به مناسبت گرامیداشت اعیاد 17ربیع‌الاول که مصادف با سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است، مراسمی توسط خواهران مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار در سطح این شهر با حضور 200 نفر از طلاب، استادان و عموم بانوان برگزار شد.

«حجت‌الاسلام سید احمد علوی» امام جمعه این شهر ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت گرامیداشت اعیاد 17ربیع‌الاول و هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امشب شبی است که فروغ نور محمد(ص) سراسر جهان را روشن و منور می‌سازد و هر سنگ و درخت و جمادی به وجد می‌آید و هرچه در آسمان و زمین است به شکرانه این مولود گرامی سر به سجده می‌افکند و شیطان سرافکنده و شکست می‌خورد.

وی افزود: آیات زیادی در شب میلاد پیامبر(ص) پدیدار شد که هریک از دیگری عجیب تر بود، از جمله این آیات: کاخ انوشیروان آن‌چنان لرزید که چهار کنگره از آن فرو ریخت، دریاچه ساوه خشکید، آتشکده فارس که هزار سال روشن بود به خاموشی گرائید، بت‌ها در سراسر جهان سرنگون شدند و شهاب‌های آسمان آنقدر فراوان و زیاد شد که قریش وحشت کرده و پنداشتند پایان جهان فرا رسیده است.

امام جمعه گله‌دار با توجه به خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در کودکی رفتار و کردارش با کودکان دیگر بسیار تفاوت داشت، زیرا او یک کودک معمولی نبود هم‌چنان که تولدش آیت بزرگ الهی بود و جهان را دگرگون ساخت، دوران کودکیش نیز همراه با نشانه‌های پیامبری و آیات و معجزات فراوان بود. حضرت آن‌چنان شایستگی داشت و با تربیت الهی قرین شده بود که به امیرالمؤمنین(ع) فرمود: هرگز خود را به آلودگی‌های اهل جاهلیت آلوده ننمودم تا آن‌گاه که خداوند افتخار رسالت را به من بخشید.

در پایان برنامه‌های متنوعی توسط خواهران مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد. از جمله این برنامه ها اهداء جوایز به برترین های استانی پژوهش و کتابخانه بود.


  


 

  • 5 stars
    نظر از: عابدی
    1395/10/08 @ 12:56:35 ب.ظ

    عابدی [عضو] 

    با سلام و خدا قوت
    9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گرامی باد.
    ممنون میشم از وبلاگ ما در لینک زیر دیدن کنید
    منتظر نظرات شما دوست عزیز هستیم
    http://ivan.kowsarblog.ir/?p=313099&more=1&c=1&tb=1&pb=1

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.