کارگاه مهدویت 97

مبلغ مدرسه علمیه فاطمیه س شیراز بیان کرد مهدویت نگاه روشن و امیدوارانه به آینده بشریت است «خانم امیری» مبلغ مباحث مهدویت گفت: جامعه‌ای که آرمانش رسیدن به مدینه فاضله مهدوی است، جامعه‌ای امیدوار است و در پرتو دین، به حرکت و نشاط و پویایی، امید دارد و از یأس و نومیدی در امان خواهد بود.

«خانم حوریه امیری» مبلغ مباحث مهدویت مدرسه علمیه فاطمیه(س) شیراز در جمع استادان، طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به مبحث مهدویت پرداخت و گفت: بدون شک، اعتقاد رکن اصلی شخصیت انسان است که اعمال و رفتار آدمی را شکل می‌دهد؛ به همین دلیل، انبیای الهی در جهت اصلاح عقاید انسان کوشیدند و در اسلام، مردم به اعتقاد به خدا و پیامبر و سپس جانشینان پیامبر دعوت شده‌اند و امام مهدی(عج) آخرین جانشین رسول خداست که هر مسلمانی مکلف است پس از شناخت او امامتش را بپذیرد و مطیع او باشد.

وی افزود: معرفت امام مثل ایمان به خدا مراتب و درجات مختلفی دارد و هرکس به اندازه شناخت و معرفتش از امامت امام، بهره می‌گیرد و شناخت نام و نسب امام، کافی نیست؛ بلکه کمترین حد معرفت، آن است که شخص بداند امام، منصوب از طرف خداست که به وسیله پیامبر یا امام پیشین به مردم معرفی می‌شود. امیری به بیان مبحث مهدویت از نظر اجتماعی پرداخت و بیان کرد: مهدویت از نظر اجتماعی نیز اهمیت دارد؛ زیرا مهدویت نگاه روشن و امیدوارانه به آینده بشریت است. جامعه‌ای که آرمانش رسیدن به مدینه فاضله مهدوی است، جامعه‌ای امیدوار است و در پرتو دین، به حرکت و نشاط و پویایی، امید دارد و از یأس و نومیدی در امان خواهد بود.

مبلغ مدرسه علمیه فاطمیه(س) شیراز به دوره‌های زندگی حضرت مهدی(عج) پرداخت و خاطرنشان کرد: زندگی امام مهدی شامل سه دوره پرفراز و نشیب است 1. دوره اختفا که شامل زندگی پنهانی آن حضرت از آغاز ولادت تا زمان شهادت امام عسکری(ع) است 2. دوران غیبت که از هنگام شهادت امام یازدهم شروع شده و تا ظهور آن حضرت ادامه خواهد داشت 3. دوره عصرظهور که پس از طی شدن دوران غیبت به خواست خداوند امام دوازدهم ظهور خواهد کرد. وی تصریح کرد: دشمن از هر سلاحی استفاده می‌کند تا از رشد تفکر مهدویت در جامعه، جلوگیری کند؛ به ویژه در این زمان با توجه به تنوع ابزارهای فرهنگی، این سیاست شیطانی با امکانات بیشتری دنبال می‌شود. سایت‌ها، وبلاگ‌ها، مجلات و… عرصه‌ای است که دشمن برای تخریب فرهنگ مهدویت از آن‌ها بهره می‌گیرد. امیری تاکید کرد: از مهم ترین وظایف طلاب، گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه سازی ظهور و فرج امام عصر(عج) است .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.