آفات چشم از سوی نا محرم

 آفات چشم از سوی نامحرم

حجت‌الاسلام ابراهیمی در جمع طلاب گفت: چشم‌چرانی اولین قدم برای انحراف و فساد و گذرگاه بدبختی است چنان‌که پیامبر(ص) فرمود: «نگاه به نامحرم تیر زهرآلودی از تیرهای شیطان است» و نیز امام علی(ع) فرمود: «چشم‌ها کمین‌گاه شیطان است».

«حجت‌الاسلام غلامرضا ابراهیمی» مبلغ دینی حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به آفات چشم از سوی نامحرم پرداخت و گفت: همه گناهانی که با غرایز جنسی و شهوانی ربط دارد از چشم شروع می‌شود زیرا چشم می‌تواند انسان را هم به بهشت و هم به جهنم ببرد. وی به آیه 29 سوره نور اشاره کرد و افزود: قرآن می‌فرماید به مؤمنان بگو چشمان خود را فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند، این برای آن‌ها پاکیزه‌تر است و خدا به آنچه می‌کنند آگاه؛ پس خواست قرآن رعایت عفت عمومی برای زن و مرد است و این کار وظیفه ضروری و واجب مومنین شمرده شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها اختلاط بین بعضی اعضای فامیل مثل روابط صمیمی بین دخترعمو و پسرعمو، دخترعمه و پسردایی و بالعکس را که با یک دیگر نامحرم هستند مجاز می‌دانند حتی وجود روابط صمیمانه، در مورد افراد دورتر در فامیل و نیز مراعات نکردن حجاب در مقابل چنین افرادی برای خانواده از اهمیت چندانی برخوردار نیست این موارد نشانگر این است که حدود شرعی مناسب، نه تنها به فرزندان آموزش داده نمی‌شود، بلکه برخی از پدران و مادران نیز در مراعات آن ها سهل انگاری و ساده‌اندیشی می‌کنند. مبلغ دینی در ادامه افزود: بر انسان است که مواظب چشمان خويش باشد؛ چرا که نگاه يکي از دريچه‌هاي هفتگانه آدمي به سوي گناه و دوزخ است و چشم‌چرانی اولین قدم برای انحراف و فساد و گذرگاه بدبختی است چنان‌که پیامبر(ص) فرمود: «نگاه به نامحرم تیر زهرآلودی از تیرهای شیطان است» و نیز امام علی(ع) فرمود: «چشم‌ها کمین‌گاه شیطان است». وی بیان کرد: بر مرد است که خود را برای همسرش و زن فقط برای شوهرش خود را آماده کند نه برای نامحرم که متاسفانه در جامعه ما برعکس شده و آرایش‌هایی که در شان مسلمان نیست و خود را به نامحرم عرضه می‌کنند.

 

                         

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.