گزارش نشست اهمیت،اصول و روشهای تدوین تحقیقات پایانی در مهرماه 95

بسمه تعالی

 درتاریخ 17/7/95نشستی باحضورحجه الاالسلام اسماعیل نیا باعنوان اهمیت ،اصول وروشهای تدوین تحقیقات پایانی درنمازخانه حوزه باحضورجمعی ازطلاب واساتیدحوزه برگزارشد. طبق گزارشات رسیده ازخانم رضایی معاونت پژوهش مدرسه حجه الاالسلام اسماعیل نیادرابتدای این جلسه به ارائه مطالبی درمورداهمیت تدوین تحقیق وپژوهش پرداختندوانتخاب موضوع مناسب که انسان براساس انگیزه مناسب به انتخاب آن پرداخته وهمچنین موردنیازجامعه بوذه واینکه منابعی لزاین موضوع دردسترس باشدرامساله مهمی عنوان کردند.

ایشان سپس کلیات تحقیق را،10 قسمت کرده ودرموردهرکدام توضیحی دادند.

کلیات تحقیق عبارتنداز:تعریف وتبیین،اهمییت وضرورت(که بایدکاربردی بودن مووضوع رامشخص کند،مشکلی درپرداختن به این موضوع وجودنداشته باشد،وهمگنین منبع معتبردردسترس باشد)،اهداف وفوائد(که همان گاسخ مناسب به سوالات وشبهات است)،پیشینه(که به دونوع موضوعی وپژوهشی تقسیم می شود)،سوالات که به دونوع اصلی وفرعی تقسیم می شودکه سوال اصلی درواقع همان موضوع است که آن رابه صورت سوالی درمی آوریم وسوالات فرعی که که می تواندازسرفصل هاباشد)،فرضیه که جمله ای خبری است که ادعای محقق رااثبات می کند)،وساختارتحقیق که بایدبراساس بخش وفصل باشد. ایشان همچنین درادامه ساختارکلی تحقیق راعنوان کردندکه متشکل ازمقدمه،چکیده،فهرست مطالب،متن،نتیجه گیری،راهکارهاومنابع است وسپس با پاسخ به برخی ازسوالات طلاب جلسه رابه پایان رساندند.


     

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.