جایگاه ازدواج در ساختار شخصیت فرزند

 

خشت زیرین  و اساسی شخصیت انسان از زمان انعقاد نطفه و تشکیل جنین گذاشته می شود.البته این محصول ازدواج و امر زناشویی است و به همین جهت توجه به انتخاب همسر و پدر و یا مادر فرزند آینده در شکل گیری شخصیت او بسیار مهم و حائز اهمیت است. دین مقدس اسلام با عنایت به نقش مهم و اساسی همسران در شکل گیری شخصیت فرزندان، رهنمودهای لازم را جهت داشتن همسرانی خوب و فرزندانی با شخصیت ارائه نموده است.

پیامبر اسلام (ص) وسایر پیشوایان در روایات و مشاوره های خود نکاتی اساسی و ارزشمندی را بیان کرده اندکه توجه به آنان برای داشتن زندگی سالم و فرزندان با شخصیت متعادل، لازم و ضروری است. برای روشن شدن موضوع و رهیز از طولانی شدن مطلب ، به چند نکته و حدیث زیبا و خواندنی اکتفا می شود:

روزی رسول خدا (ص) بپا خواست و به مردم فرمود: بپرهیزید از گیاهان سبز و خرمی که که در سرگین پرورش یافته اند. عرض شد یا رسول الله مقصود از این سخن چیست؟ فرمود: مراد، زن زیبا و خوبرویی است که در خانواده بد و محیط فاسد پرورش یافته است. 

 

منبع: دانش، شکرلله،1337/ تربیت فرزندان؛ آشنایی با نحوه شکل گیری شخصیت/ تهران، هورمزد،1390

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.