علل بد حجابی


 





علل بد حجابی:

منشأ و علت این گناه بزرگ (بدحجابی) مختلف است که به بعضی از موارد اصلی آن اشاره می کنیم.

1. بسیاری از زنانی که در کوچه وخیابان با وضع زننده و لباس نامناسب ظاهر می شوند یا در بین اقوام و مهمانیها رعایت محرم ونامحرم نمی کنند در اثر نداشتن آگاهی است که اگر واقعاً اطلاع پیداد کنند رعایت می کنند.

2. قرآنم درباره تقلید کورکورانه مردم می فرماید: بعد از آنکه فرعون در رود نیل غرق شد و بنی اسرائیل از ظلم نجات یافتند هنگام بازگشت به قومی بت پرست برخورد کردند. در این هنگام به حضرت موسی(علیه السلام) گفتند: ای موسی، همان طوری که اینها معبود و بتی دارند برای ما هم مانند اینها معبود و بتهایی قرار بده.

3. عده ای به خاطر عقده های روانی و کمبودهای روحی است که در وجودشان احساس می کنند. با گمان واهی خود موی سر خود را برون می ریزند و با اداء و آرایش در خیابان و انظار عمومی ظاهر می شوند تا این کمبودهای روانی را جبران کنند. آیا عاقلانه است دختر و زنی که می توانند مانند انبیاء با تربیت فرزندان صالح، جامعه را اصلاح نماید به صورت عروسک متحرک در کوچه و خیابان خود را تحقیر و بی ارزش نمایند.

4. علت بی حجابی بعضی از اشخاص به خاطر داشتن دوستان ناباب می باشد. از اول دختر و زن خوب بوده، ولی در اثر بی اطلاعی و عدم ایمان قوی تحت تأثیر دوست بد حجابش قرار می گیرد. در حالی که دختران مسلمان باید بدانند انسان نباید به هیچ دوست و انسانی اطمینان کامل داشته باشد. در صورتی که دوست انسان گناه می کند که بدحجابی یکی از آن گناهان بز رگ است. اگر می تواند به او تذکر دهد و اصلاحش گرداند و اگر نمی تواند به حال خودش رهایش کند. حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: «من احبّک نَهاکَ» «دوست تو کسی است که تو را از گناهان و خطاها باز دارد.»

منبع: نیازها و حجاب دختران و زنان، محسن ماجراجو،ص 128و 129،ناشر عطر یاس،1386

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.