ویبنار3

بسمه تعالی

گزارش برگزاری وبینارانتخاب اصلح واحدپژوهش وفرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)گله دارباهمکاری ناحیه مقاومت سپاه شهرستان مهروبینارعلمی بصیرتی باحضورحجه الاسلام روستا،ویژه طلاب واساتید وکادراستان به صورت مجازی برگزارکرد. حجه الاسلام روستادرابتدابا اشاره به مساله انتخابات پیش روبیان داشت: انتخاب اصلح برای مسلمانان یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد، همه چیز را بفهمد و تنها داشتن اسلام کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد هرچند ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد.

  رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص مولفه های نامزد اصلح فرموده اند: یک نامزد اصلح باید با کفایت و با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به‌ عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده باشد. حجه الاسلام روستادرادامه گفت: معیارهای انتخاب شاخص‌های اصلح را می‌توان از گفتمان امام راحل احصا کرد، امام خمینی (ره) تذکر داده‌اند که انقلاب را به دست نااهلان و نامحرمان و به دست غرب‌گرایان ندهید. حجه الاسلام روستاافزود: با ایمان و باتقوا بودن، یک معیار بسیار مهم برای مسوول تراز اول انقلاب اسلامی است چرا که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر کسی که رای بیاورد و مسوولیت بپذیرد، باایمان نباشد، از کار و مسوولیت خود می‌زند و در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی حرکت نمی‌کند که این چه بسا ضررش از سودش بیشتر باشد. وی ادامه داد: یک نامزد اصلح باید متعهدومتخصص درانجام امورباشدچراکه درغیراینصورت نمی تواندبه اهداف انقلاب دست پیداکند.

ایشان همچنین اظهارداشت:همچنین نامزد اصلح باید باور داشته و امیدوار باشد که با همین وضعیت موجود و با داشتن نگاه توحیدی و توکل به خدا با استفاده از همین ظرفیت‌های داخلی و اعتقاد به جوان‌ها و استفاده از استعدادهایشان و همچنین به‌کارگیری ظرفیت‌ها و منابع کشور هم امکان حل مشکلات کشور وجود دارد حجه الاسلام روستاعنوان کرد: ویژگی دیگر نامزد اصلح در خط ولایت بودن و ولایتمدار بودن است یعنی وقتی نامزدی انتخاب می شود وارد مرحله نظریه پردازی نشود و از حوزه وظایف و اختیارات خود خارج نگردد و پیرو خط رهبری و ولایت فقیه باشد.

ایشان همچنین گفت: رییس جمهوری باید خود را موظف بداند که خط و مشی و سیاست کلی را که رهبر معظم انقلاب مشخص می‌کند اجرایی کند و طبق قوانین عمل کند حجه الاسلام روستاافزود: از دیگر مؤلفه‌های نامزد اصلح داشتن روحیه جهادی است زیرا اتو کشیده و در اتاق‌های دور از میدان، مشکلات حل نمی‌شود باید وسط میدان و در میان مردم بود و مصالح کشور و مردم را به منافع و مصالح شخصی و حزبی خود ترجیح داد.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.