فرهنگ مواسات

?با ترویج فرهنگ مواسات، یکی از مقدمات ظهور مهیا می‌شود.

?مواسات یعنی آنچه داریم با مؤمنین تقسیم کنیم؛ همان‌طور که انصار پیامبر(ص) این کار را کردند

?مواسات و همدلی مردم، مقدمه ظهور(۱) ?اصل مواسات، هم در جامعۀ مهدوی خیلی اهمیت دارد و هم در آمادگی برای فرج در بین مقدمه‌سازان ظهور. بر اساس برخی روایات، می‌توان گفت یکی از شرایط ظهور این است که بین مؤمنین، مواسات برقرار باشد و مؤمنین به جایی برسند که با همدیگر «ندار» باشند.

?مواسات به این معناست که ما هرچه داریم با مؤمنین، تقسیم کنیم؛ یعنی اگر من دارایی یا پولی دارم که تو به آن نیاز داری، باهم خرج کنیم. این ایثارگری عملاً باید در زندگی جاری بشود همان‌طور که در صدر اسلام، وقتی پیامبر(ص) و مؤمنین به مدینه هجرت کردند، انصار پیامبر(ص) در مدینه، مهاجرین را به خانۀ خود می‌بردند و آنچه داشتند، با آنها تقسیم می‌کردند.

?کسانی که می‌خواهند در تحقق فرهنگ مواسات در جامعه، فعال باشند، در این بحران کرونا، به کمک محرومین و آسیب‌دیدگان بروند و یکی از کارهای خوب در این زمینه، «پویش افطاری ساده» و افطاری دادن‌های گسترده در ماه رمضان است.

?همین اقدام ساده-که شما سفرۀ افطار خود را کوچک‌تر می‌کنید و به جایش سفرۀ افطار پهن می‌کنید برای کسانی که همین مقدار را هم ندارند- در واقع یک اقدام بزرگ محسوب می‌شود، چون از این طریق، با ترویج فرهنگ مواسات، دارید مقدمات فرج حضرت را مهیا می‌کنید.

?علیرضا پناهیان

?برنامۀ نگار- شبکه سه- ۹۹.۱.۲۸

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.