نشست اخلاقی - اعتقادی با موضوع سبک زندگی جامعه منتظر

نشست اعتقادی ـ اخلاقی با موضوع «سبک زندگی و جامعه منتظر» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با حضور طلاب و استادان برگزار شد.

 «آقای غلامحسین محمودی» استاد و مشاورخانواده با اشاره به وظایف منتظران گفت: پیروان مکتب تشییع قبل و بعد از غیبت همواره در حال انتظار هستند،

بنابراین منتظران مدنظر داشته باشند چه ویژگی را در خود ایجاد کنند تا به توفیق همرامی آن حضرت(عج) دست یابند، اگر ویژگی‌های همراهان امام زمان(عج) در میان منتظران محقق شود، زمینه‌سازی برای ظهور رخ می‌دهد، زیرا جامعه به سمت پاکی، عبودیت، تقدس و ارتباط با خداوند قرار می‌گیرد و اراده الهیه در این صورت تحقق می‌یابد.

وی انجام اعمال شایسته، داشتن ایمان و باور و عمل صالح را از ویژگی‌های زمینه‌سازان ظهور دانست و ادامه داد: انسان اگر اینگونه تصور کند که تنها باید به خود فکر کرد و به عبادات فردی مشغول شد، این فرد نمی‌تواند انتظار داشته باشد که جز زمینه‌سازان ظهور است، بنابراین در آیات قرآن در همه جا غیر از تکلیف شخصی تکلیف بر روی جامعه گذاشته شده است و خداوند در اکثر آیات به اقامه و برپاداری نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر دستور می‌دهد. وی به ضرورت امر به معروف و نهی‌ از منکر به عنوان یکی از موارد ضروری در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی باید همواره در راه اصلاح و تعالی خود بکوشد و هر فرد منتظر باید در برابر آحاد جامعه‌ اسلامی احساس مسئولیت کرده، در راه اصلاح و ساختن افراد تلاش کند، تا جامعه و افراد آن آماده پذیرش حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شوند.

بنابراين تکليف منتظر در عصر غيبت بسيار سنگين است.

 

 

-

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.