نشست اعتقادی مهدویت

نشستاعتقادی با موضوع «مهدویت» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با حضور طلاب و استادان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «حجت‌الاسلام سید روح‌الله موسوی» مبلغ مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مؤمن باید در رابطه با وجود مقدس امام زمان(عج) و مسأله ظهور خیلی به آن اهتمام بورزد.

وی بیان کرد: نخستین کسی که دست بیعت به طرف امام زمان(عج) دراز می‌کند، حضرت جبرئیل است. او مانند پرنده‌ای سفید بر فراز بیت‌المقدس و مسجد‌الحرام قرار می‌گیرد و با امام بیعت می‌کند، این صدا را ادامه می‌دهد و همه خلایق می‌شنوند، بنابراین این هم یک صیحه است و زمانی اتفاق می‌افتد که امام ظاهر شدند. «حجت الاسلام موسوی» با توجه به وظایف ما در زمان غیبت خاطرنشان کرد: وظیفه ما در زمان غیبت مانند وظیفه در زمان حضور امام معصوم (ع) است. گرچه آن حضرت از نظر ما غایب است، اما به ما اشراف و آگاهی دارد و بر اعمال و رفتار ما ناظر است. بنابراین، تمام وظایفی که قرآن مجید و پیامبراکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) برای یک فرد مسلمان تعیین و بیان فرموده‌اند در زمان غیبت نیز متوجه ما است که همه این وظایف را می توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

اما با عنایت به این که انتظار فرج یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است و مجموعه‌ای از وظایف و تکالیف است که باید عملی شود تا یک فرد، منتظر حقیقی مولا و امام خود باشد. وی تاکید کرد: انتظار به معنای مترصد یک فرد زنده و حقیقت قطعی بودن، است و این معنا از انتظار، لوازمی دارد که از جمله آنان، آماده شدن روحی و درونی و همچنین اجتماعی انسان برای دوران متوقع و با شرايط ویژه آن است و یکی از موارد مهم و ضروری در مقوله مهدویت، افزایش کارهای عالمانه، دقیق و متقن به دست اهل فن و متخصصان واقعی این موضوع و پرهیز از کارهای عامیانه، جاهلانه، غیرمعتبر و براساس تخیلات و توهمات است.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.