نگاهی به سبک زندگی حضرت فاطمه(س)

 

خاطره ای از چند سال پیش در ذهنم مانده است، برای دختری خواستگاری آمده بود، آن پسر از خانواده های اصیل و با ایمان بود، ولی پدر و مادر دختر به آن پسر جوان جواب منفی دادند، وقتی علت را جویا شدم آنان چنین جواب دادند:«این پسر، خانه ندارد، ما می خواهیم دخترمان را به کسی بدهیم که انه ای برای خودش داسته باشد. »

من خیلی تعجب کردم، به یاد این سخن پیامبر افتادم که فرمود:«اگر پسر مؤمنی به خواستگاری دختر شما آمد به دختر بدهید وگرنه فساد روی زمین را خواهد گرفت». مهمترین ملاک ازدواج باید ایمان و ارزش های آسمانی باشد.

بانوی من! اکنون می خواهم حقیقتی را بازگو کنم، وقتی امام علی (علیه السلام) به خواستگاری شما آمد، از مال دنیا فقط یک شتر، یک شمشیر و یک زره جنگی داشت، او حتی خانه هم نداشت. زندگی شما با امام علی( علیه السلام)در اتاقی آغاز شد که پدرت به امام علی( علیه السلام) داد،این اتاق در کنار خانه پدر بود

آری، شما و امام علی( علیه السلام)، سال های سالدر اتاقی زندگی کردید که مالک آن، پدر شما بود، شما هرگز از شوهرتان نخواستید تا خانه ای تهیه کند، نُه سال در آنجا ساکن بودید، این اتاق کوچک، بهشتی بزرگ بود، آرامشی که زندگی شما داشت در هیچ جای دیگر پیدا نمی شد، کاش ما که ادعا می کنیم پیرو شما هستیم می فهمیدیم که آرامش در ثروت و پول نیست، خوشبختی از جنس دیگری است….

منبع:راه مهتاب، نگاهی به سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیعا) مهدی خدامیان آرانی ، کاشان،1396

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.