تربیت فرزند در خانواده

مشاور مدرسه علمیه گله‌دار در جمع بانوان بیان کرد موثرترین نقش در تربیت فرزند، مادران دارند مشاور مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با اشاره به مراحل مختلف تربیت فرزندان در یک خانواده،گفت: مادران موثرترین نقش را در تربیت فرزند صالح دارند.

«خانم اکبری» مشاور مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار در جمع بانوان گفت: در اسلام برای تربیت فرزندان و همچنین نقش والدین به ویژه مادران جایگاه خاصی در نظر گرفته شده است که باید حضرت زهرا(س) را الگوی خودمان قرار دهیم. وی تصریح کرد: نخستین مرحله تربیت فرزند از همان رحم مادر آغاز شده و مادر در دوران بارداری باید با زمزمه نام خداوند و دعا و انجام احکام اسلامی و اعمال خوب در شکل گیری شخصیت فرزند تأثیرگذار شود. خانم اکبری به تاثیر روابط پدر و مادر بر تربیت فرزند پرداخت و گفت: هرقدر روابط بین پدرومادر بهتر باشد، به همان اندازه کودکان بیشتر موارد عاطفی و کارهای مشترک را می‌بینند و درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه والدین می‌توانند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دینی و اسلامی کودک در روزها و ماه‌های نخست زندگی وی داشته باشند، خاطرنشان کرد: تربیت فرزند بزرگترین محبت و قدرتی است که از سوی خداوند به مادران داده شده است.

مشاور مدرسه گله‌دار اظهار کرد: با تأکید براینکه تربیت فرزند صالح و با ایمان بزرگترین خدمت به جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در اسلام و احکام اسلامی برای تربیت کودک و نقش مادران جایگاه بسیار بالا و خاصی در نظر گرفته شده است. خانم اکبری در ادامه به برخی اعمال و رفتار والدین نسبت به فرزندان و یکدیگر اشاره کرد و گفت: محبت به فرزندان، آشنایی آن‌ها با احکام اسلامی، آشنایی خود والدین با احکام اسلامی، انتخاب دوستان خوب، برخورد درست والدین با یکدیگر در مقابل فرزندان بخشی از رفتارهایی است که باید در تربیت فرزندان مورد توجه قرار گیرد.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.