فلسفه اربعین زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)

فلسفه اربعین زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)

«معصومه محمودی»مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار فلسفه اربعین حسینی را بیعت مجدد با امام حسین(ع) و آرمان‌ها و اندیشه‌های این امام بزرگوار دانست و از پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی در تاریخ30/8/95 با حضور بیش از 600نفر از طلاب و بانوان شهر گله‌دار و روستاهای اطراف خبر داد و گفت مسیر پیاده‌روی اربعین از حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س)گله‌دار تا گلزار شهدای شهر اسیر بوده است.

«خانم معصومه محمودی»مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س)گله‌دار، گفت: اربعین به نوعی تجدید پیمان با اهداف امام حسین(ع) وتأسی از قیام و حماسه امام حسین(ع) است و ما با این قبیل برنامه‌ها و مراسم‌ها اعلام می‌کنیم اگر آن روزها در کربلا نبودیم تا یاری‌رسان امام حسین(ع)باشیم،امروز در راستای اهداف ایشان آماده هستیم.

وی بیان کرد: فلسفه اربعین زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع)است و ما باید اربعین را بزرگ بشماریم و مراسم اربعین را با شکوه برگزار کنیم. بعد از واقعه عاشورا آسمان و زمین و ملائکه 40شبانه روز بر مصیبت امام حسین(ع)گریه کردند،فلسفه اربعین بیعت مجدد با امام حسین(ع) و آرمان‌ها و اندیشه‌های این امام بزرگوار است. مدیر مدرسه علمیه خواهران گله‌دار خاطرنشان کرد: اربعین امام حسین (ع) نیز از دو جنبه مطرح است یکی سالروز بازگشت کاروان اسرای اهل‌بیت(علیهم‌السلام)از شام به مدینه و دیگری روزی که جابربن عبدالله انصاری از مدینه به کربلا می‌رود به جهت زیارت قبر امام حسین(ع)و جابر اولین شخصی است که زائر قبر امام حسین(ع) بود.


    


   

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.