پارگراف نویسی 2

 کارگاه پاراگراف نویسی برگزاری دومین جلسه پاراگراف نویسی و مهارت‌های پژوهشگری ویژه طلاب پایه‌های اول و دوم مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد.

«خانم صدیقه عبدالله‌پور» کتابدار مدرسه علمیه خواهران گله‌دار به تعریف جمله پرداخت و گفت: جمله موضوع عام وکلیست که می‌توان از چند جهت آن را محدود کرد که به این عمل محدودسازی جمله موضوع می‌گویند. وی افزود: درصورتی که جمله موضوع عام وکلی باشد، می‌توان آن را به لحاظ موضوع، زمان و مکان محدود کرد. خانم عبدالله پور تصریح کرد: درمحدودسازی موضوعی فکر مرکزی در واقع برخود موضوع می‌باشد اما در محدودسازی زمانی و مکانی فکر مرکزی بیشتر بر زمان و مکان است. کتابدار مدرسه علمیه گله‌دار در ادامه به جمله‌های پشتیبان اشاره و خاطرنشان کرد: جمله‌های پشتیبان دونوع اند:پشتیبان اصلی، جمله‌ای که مستقیما به اندیشه ناظر مطرح شده و در جمله موضوع مربوط است و به بسط آن می‌پردازد و پشتیبان فرعی که به طور مستقیم و به واسطه جمله پشتیبان اصلی به جمله موضوع ربط پیدا می‌کند.

وی در پایان به تعریف توصیف پرداخت و گفت: توصیف در واقع مشاهده دقیق جزئیات به واسطه حواس و بازنمایی دقیق این جزئیات به واسطه کلماتی است که با وسواس انتخاب شده و عمل توصیف لزوما شبیه کار یک دوربین بی احساس و بی اعتنا نیست، بلکه گاه ازاین فراتر می‌رود و با احساسات در می‌آمیزد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.