اهمیت کتاب و کتابخوانی

 نشست پژوهشی اهمیت کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی نشست علمی پژوهشی باعنوان اهمیت کتاب وکتاب خوانی برگزارشد. 

این نشست که با حضورخانم قریشی ازاعضای کانون پژوهشی مدرسه و طلاب برگزارشد، گفت: از گذشته دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده و اولیای دین نیز به پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب توصیه های مهمی داشته اند. وی افزود: امروزه نیز حاصل از تفکر و تجربه های اهل اندیشه و معرفت بوسیله کتاب در دسترس همگان قرار می گیرد و کتابخانه ها، کانون ها و همایش صاحب نظران و گلستان پرطراوت صاحبان معرفت است.

خانم قریشی تصریح کرد: یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن مرز و بوم است و کشور تاریخی ما ایران اسلامی نیز از قدیم الایام تاکنون با داشتن مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد دیگرملت ها،بوده است.

وی عنوان کرد: به شکرانه الهی تاریخ و گذشته ما همیشه منیر و پربار می باشد ولی اینکه وضعیت حال ما در این زمینه، چه طور است و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم، متأسفانه آمار و ارقام ارائه شده از سوی مجامع و سازمان های فرهنگی داخلی و خارجی مانند یونسکو در مورد سرانه مطالعه هر ایرانی، برایمان چندان امیدوارکننده نمی باشد . خانم قریشی درپایان به کتابهای سفارشی مقام معظم رهبری اشاره کرده گفت: سفارش به خواندن کتابهایی همچون: «جان شیفته» (رومن رولان(،فرمانده من،زنده بادکمیل،نجیب،بینوایان ویکتورهوگوو…. ازکتابهای سفارش شده مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) می باشد.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.