منبع یابی

برگزاری اولین جلسه منبع یابی ویژه طلاب پایه های چهارم وپنجم باحضورخانم رضایی برگزارشد. 

خانم رضایی در جمع طلاب گفت: گام مهم دوم پس ازانتخاب موضوع پژوهش ،مهارت یافتن منابع ورجوع به آن ها و منبع یابی به معنای آگاهی یافتن ازمنابع وریزموضوعات مرتبط باموضوع تحقیق است. وی افزود: منبع شناسی، شنایی ماهیت و کارکرد منابع،آشنایی با انواع منابع واهمیت آن ها و اولویت بندی منابع براساس اعتبارآنها است.

استاد حوزه به هدف از منبع یابی پرداخت و تصریح کرد: هدف ازمنبع یابی مطمئن شدن از فراوانی منابع و اشراف علمی یافتن برمباحث مربوط و در نهایت،گردآوری اطلاعات انجام می شود و پژوهشگر را آگاه می سازد که ازهرمنبعی درچه موضوعی ،چرا،چگونه وبه چه اندازه استفاده کند. وی به منابع چند رسانه ای پرداخت و خاطرنشان کرد: منابع چندرسانه ای ومجازی به منابعی گفته می شود که شکل وصوت نرم افزاری والکترونیکی دارند مانند؛ نرم افزارهای علمی و سامانه های جهانی. خانم رضایی بیان کرد: امروزه باپیشرفت علم وفناوری هرمحققی برای انجام تحقیق خودناگذیراست به نرم افزارهای مرتبط با رشته خود مراجعه کند که مهم ترین این نرم افزارهاعبارتنداز:نرم افزارهای علوم عقلی،نرم افزارهای فقه واخلاق اسلامی،نرم افزارهای تفسیروعلوم اسلامی و…

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.