حجاب چرا؟

حجاب، نشانه خوبی یا بدی افراد نیست، دل انسان باید پاک باشد.

پاسخ:

یکم: ظاهر انسان نشانه ای از درون اوست .در خیلی از برخوردهایی که با افراد گوناگون داریم، درباره آن ها به حسب ظاهرشان قضاوت می کنیم. در ضرب المثل فارسی می خوانیم:« از کوزه همان برون ترواد که در اوست».

این که انسان هر عمل نادرستی را انجام دهد و بعد بگوید اشکالی ندارد و دلت باید پاک باشد، حرفی عوامانه و از روی نادانی است. اگر کمی فکر کنیم متوجه می شویم که دل پاک آن دلی است که به دستورهای خدای متعال عمل می کند و انسان به گونه ای رفتار می کند که مورد رضایت خالق بی همتا باشد، نه این که نسبت به دستورهای دین بی تفاوت باشد و بعد بگوید من درون پاکی دارم؛ به یقین اگر این درون پاک بود، هیچ وقت خواسته های الهی را زیر پا نمی گذاشت.

  دوم: در جامعه عده ی کمی نیز پیدا می شوند که با نام حجاب یا دین و در سایه ظواهر اسلامی به لسلام وآیین الهی خیانت می کنند،ر اما این دلیل نمی شود که بدی های آن ها را به پای دین گذاشت و نسبت به ارزش های زیبای دین و اجتماعی بی تفاوت بود. پس انسان همواره باید ظاهر و باطن خود را به خوبی ها آراسته کند و از هیچ کدام از آن ها غفلت ننماید.

سوم: باید توجه داشت که بد حجابی، پیشرفته بودن و با کلاس بودن نیست و اتفاقاً افرادی که دارای چنین تفکری هستند، بحران هویت دارند. چه زیباست سروده آقای رشیدیان :


چادر به سرت چه با شکوه آمده است

                                                            شیطان زحجابت به ستوه آمده است

خورشید اگر برهنه از کوچه گذشت

                                                           تقلیدنکن زپشت کوه آمده است







منبع: کشوری، امین، حجاب چرا؟، قم: موسسه بوستان کتاب ، سال 1389

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.