روش های مطالعه 4

بسمه تعالی

 

درتاریخ12/12/96چهارمین جلسه کارگاهی روشهای مطالعه ویادگیری ویژه طلاب پایه اول وسوم برگزارشد. دراین خانم کاراندیش استادمربوطه به بیان ادامه بحث پیشین پرداختند. ایشان درابتدابه بیان زیرمجموعه های بسط یاگسترش معنایی که یک دسته ازراهبردهاست وعبارتست ازراهبرد تکرار ویژه موضوع های ساده وپایه وراهبردهای گسترش ویژه مطالب پیچیده پرداختند. ایشان همچنین بیان کردندکه استفاده ازواسطه هایکی ازراههای تبدیل مطالب غیرمعنی داربه مطالب معنی داراستفاده ازواسطه هایامیانجی هاست.ازطریق واسطه هامی توان بین مطالب وموادغیرمرتبط روابط معنی داربرقرارکرد. 

ایشان درادامه نیزتصویرسازی ذهنی رابرقراری ارتباط معنی داربین مطالب ازطریق ایجادیک رابطه ذهنی بین آنهادانستند یکی دیگراز راه های بسط معنایی روش مکان هاست.دراین روش که یک روش قدیمی است وبرای حفظ اطلاعات است،یادگیرنده ،هنگام یادگیری ویادآوری مطالب ،مکان اشیاء را  درذهن خودمجسم می کند. کلمه کلیدنیز روش دیگریست برای بسط معنایی که دراین روش بااستفاده ازیک کلمه آشنا،دوکلمه به هم ربط داده ووبه طورمعناداربه حافظه سپرده می شوند.این روش دارای دومرحله است. استادمربوطه سپس به بیان زیرمجموعه های راهبردهای گسترش ویژه مطالب پیچیده پرداختند.این زیرمجموعه هاعبارتنداز:1-یادداشت برداری که منظورازآن انتخاب وثبت نکات مهم وکلیدی هنگام خواندن مطلب یاگوش دادن به یک سخنرانی،به گونه ای که بعداوسرفرصت بتوان مطالب یادداشت برداری شده رامروروبازنگری کرد2-خلاصه کردن:نوشتن عبارات کوتاهی که معرف اندیشه های اصلی موضوع موردمطظالعه باشد.3-علامت گذاری وحاشیه نویسی و4-قیاس گری.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.