طرح نامه

بسمه تعالی

 

درتاریخ96/8/2اولین جلسه کارگاه طرحنامه نویسی باحضورسرکارخانم عباسی برگزارشد.

این کارگاه درواقع یکی ازبرنامه ی پژوهشی ویژه طلاب پایه پنجم بوده وبه هدف آشنایی این طلاب باشیوه طرحنامه نویسی اجرامیشود. درابتدای جلسه استادمربوطه به بیان نکاتی درموردتحقیق پایانی وهدف ازتدوین آن که عبارت است از سنجش ميزان شناخت طلبه نسبت به انجام روشمنديك تحقيق علمي، مهارت او در به کارگیری منابع علمي معتبر و استفاده مطلوب از آنها، تقویت روحیه تتبع ، گردآوري اقوال و ارايه آنها در ساختاري منسجم و منطقي پرداختند.

ایشان سپس درادامه به ساختارتحقیق پایانی اشاره کرده وبیان داشتندکه

این ساختاربه طورکلی از دوجزء تشکیل شده است :1-طرح کلی تحقیق پایانی که شامل:جلد،صفحات مقدماتی،چکیده،فهرست مطالب،فهرست منابع و….است.

2-متن اصلی تحقیق که شامل:مقدمه،کلیات،بخش ها وفصول،نتیجه گیری. مراحل تدوین تحقیق مرحله اول:انتخاب موضوع تلاش شود تا موضوعات بر اساس علاقه و توانایی طلبه و همچنین برآمده از خلاءهایی باشد که در محیط پیرامون طلبه وجود دارد.

به عنوان مثال اگر در جامعه ای فرقه های انحرافی فعالیت دارند و اعتقادات اقشار جامعه را با مشکل مواجه کرده اند؛ موضوعات در آن رابطه جهت دهی شوند.و موضوعات انتخابی بایستی مرتبط با حوزه دین باشند.

مرحله دوم: انتخاب عنوان برای تحقیق تعیین عنوان تحقیق پایانی از جمله امور مهم در تدوین است . باید توجه داشت که عنوان با موضوع تفاوت دارد. موضوع امر کلی است . گاهی از درون یک موضوع، چندین عنوان طراحی شده و آن موضوع را تبیین می نم تحقیق پایانی حاصل تلاش طلبه است و عنوان مناسب نشان از شایستگی، پختگی و توان علمی طلبه دارد.

لذا در انتخاب آن باید دقت لازم به کار بُرده شود. عنوان باید دارای مولفه های زیرباشد: *رساگویاوشفاف باشد *دقیق وتاحدامکان کوتاه باشد. *ابتکارونوآوری داشته باشد. * رعایت نگارش و دستور زبان فارسی

 

   

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.