شهید اشک

 

برداشتن کام کودکان با تربت امام حسین(علیه السلام)

امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «با تربت امام حسین(علیه السلام) کام کودکانتان را بردارید. این کار امان برای آنهاست.»

سجده بر تربت آن حضرت

معاویه بن عمار گفت: امام صادق (علیه السلام) گفت: امام صادق (علیه السلام) کیسه ای ابریشمی و زرد رنگ داشتند که در آن، تربت امام حسین(علیه السلام) بود. وقت نماز آن را ر سجاده خود می ریختند و بر آن سجده می کردند.

سپس فرمودند:«سجده بر تربت امام حسین(علیه السلام) حجاب های هفت گانه را می درد ( از آن بالا می رود)».

تسبیح از خاک قبر امام حسین(علیه السلام)

امام صادق (علیه السلام) فرمودند:« تسبیح فاطمه زهرا(سلام الله علیها) دختر پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) از نخی پشمین بود که به عدد تکبیرات گره خورده بود. حضرتش آن را در دست می چرخاند و تکبیر و تسبیح می فرمود. زمانی که حمزة بن عبدالمطلب(علیه السلام) شهید شد از تربت او تسبیح درست کردند و مردم نیز از ایشان یاد گرفتند و تسبیح ها ساخته آن ها را به کار گرفتند.  چون امام حسین (علیه السلام) به شهادت رسیدند امر به ایشان برگشت و به سبب مزیت و فضیلتی که در آن است از تربت ایشان استفاده کردند.»

امام کاظم (علیه السلام) فرمودند:«…شیعیان ما از چهار چیز مستغنی نیستند: سجاده ای که بر آن نماز بخواند، انگشتری که آن را به دست کند، مسواکی که با آن مسواک کند و تسبیحی از خاک قبر امام حسین(علیه السلام) که سی و سه دانه داشته باشد. زمانی که آن را می گرداند و ذکر می گوید برای هر دانه چهل حسنه برای اوحسنه می نویسند. نیز اگر بدون قصد وذکر بگرداند، بیست حسنه برایش نوشته می شود.»

 

منبع: محمد حسین میر باقری، شهید اشک، ص570-571، مرکز نشر هاجر، 1396

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.