میلاد حضرت علی ع

کارشناس شبکه جهانی ولایت بیان کرد: جدایی و اختلافات فکری ما بخاطر این است که ما از عقاید دیگران به صورت کامل با خبر نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری ـ اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «حجت‌الاسلام محمد جواد ابوالقاسمی» کارشناس شبکه جهانی ولایت در جشن سالروز میلاد حضرت امیرمومنان علی بن ابیطالب (ع) که در کانون شهیدمظاهری و با همکاری مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد، گفت: بحث‌ها و گفتگوهای مذهبی یکی از بهترین راه‌ها برای نزدیک شدن فکرها و عقیده‌ها به یکدیگر است و این امر ما را به هم نزدیک می‌کند.

وی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها جدایی و اختلافات فکری ما بخاطر این است که ما از عقاید دیگران به صورت کامل با خبر نیستیم.

دکتر ابوالقاسمی ادامه داد: در خیلی از مسائل، بارها و بارها پیش آمده که یک نفر شیعه، عقاید عزیزان اهل سنت را درست نمی‌دانسته و فکر می‌کرده، مثلا فلان قضیه را قبول دارند یا ندارند، بعد با علمای آنها صحبت کرده، متوجه شده که اینطور نیست. یا برعکس، یک نفر از عزیزان سنی، مطلبی مد نظرش بوده فکر می‌کرده، شیعیان چنین اعتقادی ندارند یا دارند،بعد که نشستند، باهم صحبت کردند،متوجه شدند که قضیه اصلا اینجور نیست.

پژوهشگر موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) می‌گوید: قبل از اینکه شیعیان مسئله ی ولادت حضرت علی (ع) در کعبه را مطرح کنند، این مطلب را علمای اهل سنت مطرح کردند و از آن عجیب تر، زمانی که در مصر، صنعت سینما به راه افتاد، پسر یکی از بزرگان علمای اهل سنت سوریه  به  مصر رفت و صنعت سینما را یاد گرفت، تهیه کننده معروف مصری شد و اولین فیلم‌های دینی و اسلامی در تاریخ اسلام را آنها درست کردند و در فیلم‌های خود مسئله‌ی ولادت حضرت علی (ع) در کعبه را به نمایش گذاشتند.

کارشناس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: در حال حاضر اگر شما از پیرمردهای مصر، سوریه و پیرمردهای فرهنگی آفریقا که آن زمان این فیلم را دیدند، چون این فیلم زمانی درست شده که پدربزرگ های ما بچه بودند، از آنها سوال بگیرید،حضرت علی(ع) در کجا به دنیا آمده ؟ پاسخ خواهند داد در کعبه.

دکتر ابوالقاسمی تأکید کرد: هیچ کدام از تهیه کننده‌ها، بازیگران و کارگردان آنها شیعه نیستند، همه‌ی آنها از عزیزان اهل سنت بودند که این فیلم را ساخته‌اند.

این روحانی ادامه داد: همین الان علمای الازهر، برنامه‌هایی که برای حضرت علی(ع)درست می‌کنند، تصریح می‌کنند که حضرت علی(ع) در کعبه به دنیا آمده است.

ایشان افزود: آقای محمد الزغبی از معروف‌ترین علمای وهابی ضد شیعه است، شیعه را تکفیر می‌کند، وقتی شیعه در برنامه هایش تماس می‌گیرد، فقط ناسزا می‌گوید حتی چندین بار، خیلی از سنی‌ها را تکفیر کرده و می‌گوید چون شما سنی‌ها با شیعه‌ها دوست هستید، من شما را قبول ندارم، شما کافر هستید و با برنامه من هم تماس نگیرید اما کلیپ همین آقا موجود است که می‌گوید حضرت علی(ع) در کعبه به دنیا آمده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی تأکید کرد: خیلی از شیعیان فکر می‌کنند اعتقاد به ولادت حضرت علی(ع) درکعبه، یک اعتقاد درون شیعی است ولی خود اهل سنت این مسأله را به‌عنوان یکی از بزرگترین فضایل خلیفه ی خودشان امیر مومنان حضرت علی بن ابطالب(ع)مطرح کرده اند.

در ادامه دکتر ابوالقاسمی برای نمونه به چند نفر از علمای اهل سنت فارسی زبان که به ولادت حضرت علی(ع) تصریح کرده‌اند اشاره کرد و گفت: از جمله ی آنها آقای محمد عمر سربازی، مدیر سابق حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون ایرانشهر کتابی بنام پرسش و پاسخ های ارزشمند برای جوانان ارجمند که در ص ۱۰۴ کتاب خود می نویسد: حضرت علی المرتضی رضی الله عنه که عمو زاد رسول اکرم صلی الله علیه وسلم بود که در روز ۱۳ رجب و بنابر روایت امام جعفر صادق رضی الله عنه در هفتم شعبان قبل از هجرت به ۲۳ سال در بیت الحرام متولد شد.

ایشان اضافه کرد: کتاب دیگری که این مسئله را مطرح کرده، کتاب مختصر التحفه الاثنی عشریه،عبد العزیز دهلوی است که در ص۴۸ می نویسد: صحیح آن است که عادت اهل جاهلیت آن بود که در روز پانزده رجب در کعبه را باز می کردند همه ی آنان برای زیارت داخل می شدند و عادت زنان بود که یک یا دو روز قبل از مردان وارد شوند و فاطمه بنت اسد نزدیک به زمان وضع حمل بود و اتفاق شده که به دلیل شلوغی آن جا وضع حمل کرد.

کارشناس شبکه جهانی ولایت تأکید کرد: فقط ما از کتاب های یکدیگر خبر نداریم اگر ما با یکدیگر بنشینیم گفتگو کنیم، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

در پایان هریک از شرکت کنندگان در جلسه سوالات و پرسش های خود را مطرح کردند و کارشناس شبکه جهانی ولایت و الولایه به سوالات آنها پاسخ داد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.