سوره اخلاق

نشست اخلاقی با موضوع «تفسیر سوره حجرات» در جمع معتکفین روستای هرج از توابع شهر گله‌دار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «خانم ام‌ایمن عباسی» استاد و مبلغ دینی حوزه گفت: سوره حجرات مشتمل بر مسائلی از احکام دین است، احکامی که با آنها سعادت زندگی فردی انسان تکمیل می‌شود و اولین الگوی رفتاری صحیح  که در سوره حجرات بیان شده «ادب اطاعت» از خدا و پیغمبر(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: کلمه دیگری که در این سوره مورد توجه می‌باشد علم خداوند است؛ علم و آگاهی از اینکه خداوند از جزئیات اعمال و نیات ما مطلع است و اگر چنین یقینی بر انسان حاصل گردد خشیت و خشوع قلبی، انسان را از ارتکاب معاصی باز می‌دارد و گرنه غفلت نسبت به حضور پروردگار انگیزه‌ای برای تقوا باقی نمی‌گذارد؛ این سوره توجه انسان را جلب می‌کند بر اینکه خداوند بر جزئیات اعمال انسان وقوف کامل دارد.

استاد حوزه در جمع خواهران معتکف بیان کرد: انسان موقعی می‌تواند از سوء ظن، غیبت، بدگمانی، تجسس، لقب زشت دادن به دیگران و … اجتناب کند که قلب خود را از عداوت و کینه و حسد پاک گرداند و آماده عشق و محبت باشد تا دوستی و مودت جایگزین دشمنی و عداوت نگردد.

«خانم عباسی» تصریح کرد: اگر انسان رحمت و مغفرت الهی  را نسبت به گناهانی که کرده آرزومند باشد خود نیز راحت‌تر از گناه دیگران چشم‌پوشی می‌کند و کسی که ایمان داشته باشد نعمت‌های الهی را شکر می‌کند و پایبند به حدود و مقررات الهی است  و از خدا و رسولش اطاعت می‌کند و کسانی که به چنین خصلت‌هایی آراسته باشند به تعبیر قرآن آنها رشد یافتگان هستند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.