رسیدن انسان به کمال و سعادت

 

رسیدن انسان به کمال و سعادت

نشستی با عنوان«رسیدن انسان به کمال و سعادت»با سخنرانی«خانم عباسی»استاد و مبلغ دینی ، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با حضور بیش از 40نفر طلاب و بانوان این شهر در تاریخ 23/8/95 برگزار شد.

«خانم عباسی»استاد و مبلغ دینی، در این نشست گفت: خداوند متعال انسان را آفریده تا آن را به واهران،بی‌نهایت برساند و آن را در آغوش خودش تا ابد پذیرایی کند و لذت بی‌نهایت نصیب انسان کند،برای اینکه انسان به این مقام برسد باید راه صفات خدا را طی کند و از بزرگراه فضائل حرکت کند تا به آغوش لذت‌بخش حضرت حق برسد.انسان هر اندازه که از کمال بهره ببرد به سعادت رسیده است. وی تاکید کرد:انسان باید خودش برای رسیدن به کمال تلاش کند،زیرا یکی از شرط‌های بسیار مهم برای حرکت و تلاش در این مسیر استقامت است، استقامت در برابر موانع،مواضعی هست که اگر انسان استقامت نکند،ممکن است این مسیر را طی نکند،بلکه مسیر رذایل را طی کند.

این استاد حوزه بیان کرد:خداوند درون انسان ابعاد گوناگونی قرار داده است تا به کمک آنها بتواند خود را ساخته و به کمال برسد.حس نیکوکاری مکارم و سجایای عالی انسانی را به وجود می‌آورد. این حس او را به حق‌جویی و نوع دوستی وادار می‌کند و زشتی‌ها را از خود دور می‌کند.حس خداجویی به انسان‌ها کمک می‌کند در راه رسیدن به خداوند قدم بردارند اگر چه در برهه‌ای از زمان این ابعاد وجودی انسان نادیده گرفته شده است ولی در نهایت به این نتیجه می‌رسند که راه سعادت توجه به دستورات خداوند است.



 

  • 5 stars
    نظر از: عابدی
    1395/09/02 @ 09:31:58 ق.ظ

    عابدی [عضو] 

    با سلام و خدا قوت
    ممنون میشم از وبلاگ ما در لینک زیر دیدن کنید
    منتظر نظرات شما دوست عزیز هستیم
    http://ivan.kowsarblog.ir/?p=296887&more=1&c=1&tb=1&pb=1

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.