چیکده تحقیق پایانی

چکیده

مهدویت وآموزه های آن سابقه ای بس طولانی در اسلام دارد ونقش تأثیر گذار آن برکسی پوشیده نیست از طرفی مسلمانان –به خصوص- شیعیان به این امر بنیادین اعتقاد راسخ دارند .وآن را یکی از باورهای اصولی واصیل خویش برمی شمرند روشن است هرچه باوری اصیل وواقعی بوده ودر دل توده های مردم رسوخ کرده وبرای آنان با اهمیت باشد؛ چشم طمع افراد سود انگار ومنحرف ،بیشتر متوجه آن شده ،درصدد سوء استفاده برخواهند آمد. بنابراین انتظار یک مصلح جهانی به طورقطع به معنای آماده باش فکری ،اخلاقی ،مادی ومعنوی برای اصلاح همه جهان است .اصلاح تمام روی زمین وپایان دادن به همه ظلم ها ونابسامانی ها ،شوخی نیست ونمی نواند کار ساده ای باشد .آماده باش برای چنین هدف بزرگی ،باید متناسب با آن باشد ؛یعنی باید به گستردگی وعمق آن باشد .

افزون برآن ،اینکه منتظران راستین وظیفه دارند مراقب حال یکدیگر نیز باشند وعلاوه بر اصلاح خویش ،در اصلاح دیگران نیز بکوشند. اعتقاد به مهدویت دو اثر در فرد منتظر ایجاد می کند :1- آثار فردی که عبارتند از 1- معرفت 2-امیدواری 3-مهدی باوران 2- آثار اجتماعی مثل :ایجاد وحدت وهم گرایی ،گسترش امید های واقعی وپویایی در جهت رسیدن به هدف. استکبار از زشت ترین صفات ونکوهیده ترین اعمال انسانی است که سرچشمه انواع گناهان وکفر به حساب می آید. هدف دشمن جهانی اعم از استکبار مخالفت با اسلام است،چون که اسلام را باعث کوتاه شدن دست غارتگران وبریده شدن پای سگ های ولگردی می دانند که به جان خزائن این کشور افتاده اند واین در حالی است که اسلام پرچمدار حقوق بشر است ودشمنان با عقیده مهدویت چون در بر گرفته خصوصیاتی است که برای هر ملتی ،به منزله خون در کالبد ودر حکم روح در جسم است ودر پی تشکیک این عقیده اند .

بسیاری از مسلمانان به این نتیجه رسیده اند که با اتحاد وهم بستگی کامل در زیر پرچم پر افتخار نظام اسلامی که پرتویی تابناک از حکومت علوی ومهدوی ،می توانند گوی سبقت را در تمامی زمینه های علم وخدمت را از دیگران بربایند ودر آخر راهکارهای مقابله با هجمه های استکبار این چنین است: 1-بستر سازی تربیت مهدوی توسط مسئولین 2-بستر سازی تربیت مهدوی توسط خانواده 3-روحانیت وتقویت آموزه های مهدوی کلید واژه:استکبار ،فرهنگ ،مهدویت،مبارزه

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.