کارگاه علمی حجاب و عفاف

 

کارگاه علمی با عنوان«حجاب و عفاف» با حضور 100 نفر از استادان، فارغ‌التحصیلان و طلاب در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد.

  «حجت‌الاسلام محمد‌ مهدی ابراهیمی‌پور» مدیر مرکز حجاب ریحانه‌النبی(علیهم‌السلام) قم، با اشاره به تاریخچه حجاب گفت: مخاطب می‌بایست به منظور ایجاد انگیزه در پذیرش حجاب، ابتدا هدف خود را از زندگی این جهان ترسیم نماید و آن‌گاه با رویکرد سبک زندگی اسلامی، مقوله حجاب را در انتخاب شغل و سایر فعالیت‌های زندگی دخالت داده و زندگی خود را بر مبنای فرهنگ حجاب پایه ریزی نماید. زیرا ما باید حجاب را وسیله تعریف کنیم نه هدف؛ مخاطب وقتی باور کرد حجاب ابزار و وسیله‌ای برای نیل به هدف بزرگی است، از این ابزار برای ارتقای شخصیت خویش استقبال می‌نماید.

وی در ادامه بیان کرد: حجاب را تک بعدی تعریف نکنیم. حجاب را به مخاطب، موضوعی فراتر از تکلیف شرعی و وظیفه فردی معرفی نماییم زیرا مبلغ باید حجاب را به عنوان علم و پرچم زن مسلمان معرفی نماید و مخاطب، رعایت حجاب را جهاد فی‌سبیل الله و نماد مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تلقی نماید.

مدیر مرکز حجاب ریحانه‌النبی(علیهم‌السلام) از ویژگی‌ها و اهداف طرح خوش حجابی و راهکارهای این طرح ایراد سخن نمود و خاطرنشان کرد: هدف از این طرح تثبیت حجاب در خانواده‌های مذهبی و ارزشی عنوان کرد و یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها را پایداری حجاب دخترانشان دانست. حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور در ادامه به سؤالات و شبهات طلاب در زمینه حجاب پاسخ داد.



     

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.