گزارش علمی

 کارگاه نگارش علمی برگزاری اولین جلسه کارگاه نگارش علمی ویژه طلاب پایه اول و دوم با حضور«خانم عباسی» برگزار شد.

« خانم ام‌ایمن عباسی» استاد و مبلغ دینی حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به بیان مباحثی در مورد خطاشناسی و درست نویسی در تدوین متن تحقیق پرداخت و گفت: تازمانی که مسئله قلم و مهارت‌های آن، ریشه‌ای حل نشود، مشکلات خطانویسی در منابع و متون نویسندگان ما همچنان ادامه خواهد داشت و با چهره‌های گوناگونی بر ما رخ می‌نماید و هر چه بیشتر با خطانویسی انس گرفته باشیم، ضرورت آموختن درست نویسی افزایش می‌یابد.

وی به بیان خطاهای موجود در منابع و تحقیقات پرداخت و تصریح کرد: یکی از خطاهای موجود در نوشته‌ها عبارتند از: استفاده غلط از علائم نگارشی که یکی از خطاهای معمول نویسندگان مبتدی است. مثلا نقطه که در خانواده علائم نگارشی کوچکترین عضو است اما کاربرد فراوانی دارد و تازه‌کاران در پایان جمله نقطه نمی‌گذارند و گاهی به جای آن ویرگول به کار می‌برند و همچنین برخی دیگر از علائم نگارشی که گاهی مواقع اشتباها به جای دیگری به کار رفته و باعث ایجاد خطا در نوشته می‌شود. خانم عباسی در ادامه افزود: یکی دیگر از خطاهای موجود، عدم مهارت استفاده از حروف و واژه گزینی است چون در هر زبان، حروف کارکردهای مشخصی دارند و در محل‌هایی معین باید به کار بروندکه در زبان فارسی نیز این قاعده باید رعایت شود و یکی دیگر از خطاهای رایج در زمینه واژه گزینی است که در بسیاری از نوشته‌ها از واژگان عربی به افراط استفاده می‌شود مانند واژهایی همچون ناچارا، گاها و…که واژه‌هایی فارسی‌اند اما تنوین عربی گرفته‌اندکه این صحیح نمی باشد.

 

  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.