روش مطالعه و یادگیری

بسمه تعالی

 

درتاریخ14/8/97اولین جلسه مهارت های پژوهشی باعنوان روشهای مطالعه ویادگیری ویژه طلاب پایه اول و درمدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)گله داربرگزارشد. درابتدای این جلسه که باحضورسرکارخانم عباسی تشکیل شدایشان به توضیح مفاهیمی ازجمله: :احساس،ادراک،یادگیری،توجه وتفکرپرداختندوبیان کردندکه دیدن،شنیدن ،لمس کردن وماننداینها احساس نام دارندووقتی که ماچیزی رااحساس میکنیم،یکی ازاندام هایااعضای حسی مان ،مثل چشم. یاگوش تحریک می شودوانرژی جذب می کند .

ایشان همچنین بیان داشتندکه ادراک فهمیدن انچه حس می کنیم است.ما،دراحساس، فقط چیزی رامی بینیم ،می شنویم ،می بوییم،یالمس می کنیم اما درادراک میفهمیم که آن چیست.وبه دیگرسخن ادراک یعنی معنی دارکردن اطلاعات دریافت شده ازراه حواس. یادگیری به کسب دانش وتغییردررفتاروعواطف گفته می شودکه هم به طورعمدی رخ می دهدوهم به طورغیرعمدی که یادگیری عمدی درزندگی ماانسان ها نقش بیشتری ایفامی کند. تفکربه دخل وتصریف وایجادتغییردریادگیری های قبلی گفته می شود،که تفکرنیزمانندیادگیری هم ارادی وهم غیرارادی است. ادراک،یادگیری وتفکرفرایندهای مکمل یکدیگرندوازهم تاثیرمی پذیرند.بااین حال،یادگیری مهم ترین فعالیت ذهنی انسان است که بقیه فعالیت های ذهنی ازآن تاثیرمی پذیرند..

 

  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.