28 سالگی زعامت مقام معظم رهبری(مظله العالی)

همزمان با قیام 15 خرداد و قرار گرفتن در آستانه 28 سالگی زعامت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انجام شد مصاحبه با مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله دار مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) گله دار گفت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نعمت بزرگ الهی به امت اسلامی بود و سکاندار این نهضت روح اللهی شده‌اند و خود معظم‌له می‌فرمایند امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و راه ما راه امام است.

 همزمان با قرار گرفتن در آستانه 28 سالگی زعامت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) رابط خبری مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با «خانم معصومه محمودی» مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به مصاحبه پرداخت. متن گفتگو به شرح ذیل می باشد. سؤال: انقلاب اسلامی ایران چه تاثیراتی بر حرکت‌های اجتماعی معاصر گذاشت و نقش نهضت امام خمینی(ره) را در بیداری جهانی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

خانم محمودی: روزی که حضرت امام(ره) در آبان‌ماه 1357 در پاریس که زمان تبعید حضرتش در تداوم مبارزاتش با رژیم سفاک پهلوی و ناشی از قیام 15 خرداد 1342 و آغاز نهضت ایشان بود فرمود پیروزی ملت مسلمان ایران بدون شک سرمشق خوبی برای سایر ملل ستمدیده جهان خصوصا ملت‌های خاورمیانه خواهد بود که چگونه یک ملتی با اتکا به ایدئولوژی انقلاب اسلامی بر قدرت‌های عظیم فائق می‌آید. این مطلب ژرف‌نگر مشاهده کردیم که از پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت‌های ایشان تا فجر انقلاب در سال 57 و تا حیات وی تاثیرات مثبت و مؤثر و ثمر بخشی در دنیای معاصر گذاشت و نهضت او به تعبیر خود او که نهضت ما عمیقاً مذهبی است و نفوذ معنوی آن به حدی است که دنیا از آن وحشت کرده و همانند زلزله‌ای شاهد تکانه‌های آن در جهان معاصر بوده و هستیم و تا ظهور حضرت یار تداوم خواهد داشت.

سؤال: در آستانه 28 سالگی زعامت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) قرار داریم، رهبر معظم انقلاب چه نقشی را در تحولات زندگی شیعیان جهان اسلام داشته‌اند؟

خانم محمودی: فراز و فرود قیام 36 ساله امام(ره) از سال 42 تا زمان رحلت جانگداز او در سال68 در حقیقت انقلاب و نهضتش کعبه آمال مستضعفان جهان قرار گرفت و دلی آرام و قلبی مطمئن به جایگاه ابدی سفر کرد و بحمدالله وجود شاگرد صالح و ارزشمند او مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نعمت بزرگ الهی به امت اسلامی بود که سکاندار این نهضت روح اللهی شده‌اند و خودشان می‌فرمایند امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و راه ما راه امام است و به رغم همه‌ی توطئه‌های بسیار وی حکیمانه و شجاعانه و با صلابت انقلاب را رهبری و جرقه‌ی امیدی به دل شیعیان جهان اسلام گذاشت و به تمام آن‌ها آبرو و عزت و اعتبار بخشید که امروزه جهان سر تعظیم در مقابل شیعیانی دارد که خون حسین در رگشان می‌جوشد و نمونه‌اش در عراق، لبنان، سوریه و یمن شاهد بوده و هستیم.

سؤال: نقش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در ادامه دادن راه امام خمینی(ره) را تبیین بفرمایید؟

خانم محمودی: کشتی نوح انقلاب با پشت سر گذاشتن طوفان پر تلاطم طوطئه‌های استکبار جهانی به سوی ساحل مقصود پیش می‌تازد، انقلاب اسلامی نیز یک شبه راه صد ساله را پیمود و در مدت 25 سال که از زعامت معظم‌له می‌گذرد شاید با توجه به گستردگی و پیچیدگی شرایط امروز جهان و وجود تکنولوژی و فضاهای مجازی و دسیسه‌های بی‌شمار دشمنان شرایط رهبری حضرتش از دوران حضرت امام ثقیل‌تر و خطیرتر باشد. امام چون ایشان هماره خط مشی امام داشته و دست پرورده روح‌الله است با توکل بر خدا و توسل بر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و پشتیبانی ملت فداکار هماره در مسیر راهش ثابت قدم بوده و راه امام را تداوم می‌بخشد.

سؤال: مقام معظم رهبری(مدظله‌العای)در حوزه بیداری اسلامی چه نقشی را ایفا کرده‌اند؟

خانم محمودی: معظم‌له ضمن درایت و هوشیاری و ایفای نقش رهبری‌های خردمندانه در تحولات داخلی و خارجی کشور از نقش بی بدیل وی در بیداری امت اسلامی و حتی غیر اسلامی می‌توان اشاره نمود. از رویکرد اقبال مسلمانان در رهنمودهای وی تا اولین جرقه‌های بیداری که از کشور تونس و سپس در مصر و…. بحار عربی و بیداری اسلامی در آفریقا و آسیا منجر شد از افکار نورانی و هدایت‌های بی‌شائبه‌ی آقا تلقی می‌شود هرچند موضع‌گیری‌های استکبار و ثروت‌های هنگفت بعضی کشورهای عربی و منطقه‌ای از حرکت شتابنده انقلابی مسلمانان فروکش کرد اما آتشی در زیر خاکستر همچنان روزی شعله‌ور خواهد شد. نقش بی نظیر شاگردانش همچون سید حسن نصرالله در لبنان و جنگ‌های معروف و مشهور وی با رژیم صهیونستی و پیروزی‌های چشمگیر آن ، موضع عبدالمالک بدرالدین در یمن در تجاوز سعودی‌ها و ائتلاف آمریکایی ، عربی در یمن، تحولات در سوریه و نقش مدافعان حرم، در عراق و افغانستان، نقش آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین و آیت الله شیخ نمر در عربستان و وضعیت موجود بدون تردید هدایت و رهبری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ملموس و مشهود است و همچنان رهنمون هستند.

سؤال: کشورمان در سایه وجود و حضور ایشان به چه برکات و دستاوردهایی دست پیدا کرده است؟

خانم محمودی: علاوه بر صلابت و ابهت نظام اسلامی و رهنمودهای حکیمانه حضرت آقا در هماهنگی قوای سه گانه و اشراف تام و تمام بر کشور بحمدالله با همدلی مسئولین و ایجاد فضای نورانی و قرآنی و معارف اسلامی ، نظارت بر جریان هسته‌ای ، مدیریت و هدایت در انتخابات متعدد به موضع قاطعانه در فتنه 88 و مدیریت و نظارت در راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس در هرسال امنیت پایدار با توجه به اوضاع متشنج جهان کنونی و بلواهای سیاسی و مواضع خصمانه استکبار جهانی و آمریکا در منطقه و زمین گیر کردن داعش در اطراف و اکناف کشور و خاورمیانه بهترین و برجسته‌ترین رهاوردهای وجود معظم‌له ( روحی فداه )می‌باشد.

 

  • نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت
    1396/03/25 @ 05:41:08 ب.ظ

    حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

    گویند آنگاه که اعلام شد علی (علیه السلام) در محراب مسجد کوفه ضربت خورده، عده ای گفتند مگر علی نماز میخواند؟؟!!

    می‌دانی رفیق…
    راستش جای جلاد و شهید عوض شده بود…

    پ.ن:
    مراقب باشیم تا در دهه شصت، جای شهید و جلاد عوض نشود. «امام خامنه ای»
    http://alzahra-goldasht.kowsarblog.ir

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.