اخلاق معاشرت خانم موسوی (96)

معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا س گله‌دار مطرح کرد زیباترین آموزه‌های اسلامی در اخلاق معاشرت، عفو و گذشت هنگام توانایی بر انتقام و مجازات است. نشست اخلاق طلبگی با موضوع آداب معاشرت و با حضور 40 نفر از طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد.

«خانم سیده زهرا موسوی» معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به والاترین صفات در اخلاق معاشرت پرداخت و گفت: والاترین صفات در اخلاق معاشرت آن است که بدی‌های دیگران را با نیکی پاسخ دهیم و اگر کسی رفتار بدی با ما داشت، باید با وی به شایستگی رفتار کنیم. از زیباترین آموزه‌های اسلامی در اخلاق معاشرت، عفو و گذشت هنگام توانایی بر انتقام و مجازات است. وی خاطرنشان کرد: یک فرد مسلمان باید نمونه اخلاق در جامعه اسلامی و نمادی از عدالت اجتماعی و احترام متقابل باشد و با توجه به این‌که عالمان دینی، ادامه‌دهنده راه پیامبران الهی هستند، هویت طلاب نیز از این جهت با دین خداگره خورده است و جزو افراد خاص خدا به‌شمار می‌روند و به همین دلیل اخلاقیات و آداب معاشرت اجتماعی آن‎ها مورد توجه سایر افراد جامعه است. «خانم موسوی» به بیان حقوق استاد پرداخت و تاکید کرد: حق استاد این‌ است كه او را محترم و بزرگ شمرده، در حضور او و روبه‌روی او نشسته و به حرف‌های او گوش فرا دهیم وصدایمان بلندتر از استاد نباشد، اگر پشت سر استاد بد گفتند دفاع كنیم، عیب او را بپوشانیم و فضائل او را آشكار نمائیم، هنگامی كه چنین كنیم فرشتگان الهی گواهی می‌دهند كه تو به سراغ او رفته‌ای و برای خدا از او علم آموخته‌ای، نه برای خلق خدا. معاون آموزش مدرسه علمیه گله‌دار در ادامه به آیین‌نامه آموزشی پرداخت و بیان کرد: رعایت ساعت کلاسی، برنامه‌ریزی دقیق، مطالعه و مباحثه به موقع و رعایت پوششی که در شأن طلبه باشد از آداب تحصیل در حوزه است.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.