پیاده روی اربعین 96

زیارت اربعین معراج مومن به سوی ولایت الهی است .

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار از پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی در تاریخ 18/8/96 با حضور بیش از500 نفر از طلاب و عموم مردم شهرگله‌دار از مسیر گلزار تا گلزار شهدای این شهر خبر داد.

«خانم معصومه علیزاده» معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار گفت: برای هیچ امامی به غیر از امام حسین(ع) اربعین وجود ندارد. در واقع فلسفه برگزاری مراسم اربعین حسینی، آمدن کاروان اسرا به کربلا در اولین اربعین امام حسین(ع) بود. وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) زمینه ساز زیارت سیدالشهداء(ع) در شیعه و اسلام است، افزود: آمدن حضرت زینب(س) از شام به کربلا در اربعین امام حسین(ع) یک نوع پیروزی است، زیرا اگر حضرت زینب(س) نمی‌توانست پیام عاشورا را برساند، نمی‌توانست در اربعین در کربلا باشد لذا همین حرکت باعث شد اربعین حسینی از ویژگی خاصی برخوردار شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه با بیان اینکه نماز معراج مومن به سوی خداست، یادآور شد: زیارت اربعین معراج مومن به سوی ولایت الهی است و اولین پیام اربعین، آزادگی امام حسین(ع) است. امام حسین(ع) جانش را داد تا ارزش های دینی بماند؛ لذا اگر ببینیم دین خدا در خطر است، باید با تمام وجود از دین و ارزش های انسانی حمایت کنیم. «خانم علیزاده» پیاده روی اربعین را برای مردم سهل دانست و تاکید کرد: شاید مردم در شرایط عادی امکان زیارت امام حسین(ع) در کربلا را نداشته باشند، اما در مراسم پیاده روی اربعین امکان حضور برای همه عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم می‌شود وهر کسی در موج خروشان اربعین حرکت کند، حسینی خواهد شد و انسانی که حسینی شود، یار امام زمان(عج) است.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.