شهادت امام حسن عسکری(ع)

مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری ع خانم عباسی گفت: امام حسن عسکری(ع) در نامه‌ای به شیعیان، آن‌ها را به تقوا، حفظ دین، تلاش برای خدا، راستگویی، احترام به دیگر مذاهب و… توصیه کرده و در روایتی راستگویی و امانتداری را ملاک شیعه معرفی می‌کند. 

«خانم ام ایمن عباسی» مبلغ و استاد حوزه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به انتظارات امام حسن عسکری(ع) پرداخت و گفت: اولین انتظار امام عسکری(ع) این است که کارهایتان را بدون اندیشه و تفکر انجام ندهید. «عَلَیکم بِالفِکرِ، فَإنَّهُ حَیاهُ قَلبِ البَصیرِ ومَفاتیحُ أبوابِ الحِکمَهِ» ای انسان‌ها بر شما باد که کارهایتان را با فکر انجام دهید که فکر کردن حیات بخشیدن به قلب بصیر است. امام عسکری (ع) هم خط امامت و ولایت را حفظ کردند و هم شبهات را پاسخ دادند و هم مردم را برای غیبت امام زمان (عج) آماده کردند و هم حقانیت مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام ) و باطل بودن مکاتب دیگر را اعلام کردند.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) در نامه‌ای به شیعیان، آن‌ها را به تقوا، حفظ دین، تلاش برای خدا، راستگویی، احترام به دیگر مذاهب توصیه کرده و در روایتی راستگویی و امانتداری را ملاک شیعه معرفی می‌کند و مهم‌ترین اقدام امام حسن عسکری(ع) در طول 6 سال امامت بر شیعیان، زمینه‌‍سازی برای معرفی آخرین وصی خدا و آماده کردن مردم برای غیبت آن حضرت بود. استاد حوزه خاطرنشان کرد: با بیان اینکه ثبات قدم و تقوا و دعا برای فرج حضرت مهدی دو وظیفه‌ای است که امام حسن عسکری(ع) برای شیعیان در زمان غیبت برشمرده است، و در روایتی داریم که امام حسن عسکری(ع) به اباخالد کابلی فرمود: «مردم دوران غیبت از مردم دوران‌های پیشین افضل‌تر هستند مشروط به اینکه امامت حضرت ولی عصر(عج) را قبول داشته باشند و انتظار او را بکشند.»

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.