اصول طلبگی

اصول طلبگی حجت‌الاسلام شعبانی پورگفت: برای پیشرفت و اصلاح یک جامعه و رسیدن به جامعه‌ای برتر و شکوهمندتر باید افراد آن جامعه و در درجه اول طلاب باید نقش هدایت و رهبری یک جامعه را بر عهده داشته و الگو و اسوه اخلاقی برای انسان‌ها باشند.

«حجت‌الاسلام شعبانی پور» مبلغ دینی حوزه گفت: برای پیشرفت و اصلاح یک جامعه و رسیدن به جامعه‌ای برتر و شکوهمندتر باید افراد آن جامعه و در درجه اول طلاب که نقش هدایت و رهبری یک جامعه را بر عهده دارند و مبعوث از طرف رسول اکرم(ص) هستند و باید الگوها واسوه‌های اخلاقی برای انسان‌ها باشند زیرا طلبه که طالب علم و دانش است باید آراسته به فضیلت تقوا و خوی نیکو باشد تا برای انجام یک سلسله وظایف اجتماعی دینی و واجبات کفایی مجهز به علم و تقوا باشد. وی رعایت اخلاق اسلامی را یکی از اصول طلبگی بیان کرد وگفت: مهم‌ترین شرطی که در طلبگی باید رعایت شود که در تمام منابع اخلاقی در راس امور است اخلاص در عمل می‌باشد. کسانی که به جایگاه والایی رسیده‌اند و برای اسلام کار مهمی کرده‌اند، در اعمال خود خالص بودند؛ همان طور که حضرت امام با اخلاص والای خود تحول عظیمی در جهان به وجود آورد.

«حجت‌الاسلام شعبانی پور» تصریح کرد: دومین عامل، داشتن همت بلند است چون راه پر فراز و نشیبی را در پیش گرفته‌ایم که بایستی مثل شیخ صدوق و مرحوم کلینی همتی بلند پیشه کنیم، داشتن اراده و تصمیم قاطع برای رسیدن به مرحله‌های بالا و قناعت نکردن به سطوح پائین است زیرا جدیت زحمت و استقامت کردن به همراه همت بلند از خصائص علما است. مبلغ دینی حوزه در پایان با بیان اینکه اساس طلبگی اعتماد و توکل به خدا است اظهار داشت: وقتی طلبه‌ای عبد خدا شد یعنی غیر خدا از دل او بیرون است از این رو به همه طلاب توصیه اکید دارم راه طلبگی را قدر بدانند و در مسیر اهل بیت (ع) و در نصرت دین خدا جز این دو هدف هیچ قصد و نیت دنیوی را مد نظر نداشته باشند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.