عیدمبعث مبارک

 

 

غار حرا، پیش از این بارها شاهد دل گفته‌ها، مناجات‌ها و اشک‌های حضرت محمد(ص) بوده‌است.

اما امشب قصه‌ی متفاوتی در پیش است. این‌بار حجاب‌ها کنار می‌روند و درهای آسمان یکی پس از دیگری، گشوده می‌شوند.

امشب، نبض زمان تندتر می‌زند و نور از در و دیوار سرازیر می‌گردد و صدای خدا از زبان جبرئیل جاری می‌شود. خداوند سخن می‌گوید و آرامشی در جان حضرت محمد (ص) شعله می‌کشد. بهترین مخلوق خدا برگزیده می‌شود تا بار امانت الهی را به دوش کشد و سینه‌اش امین وحی می‌گردد. امشب تمام فضای غار حرا پر از طنین این صدا شده‌است : بخوان!

بخوان بنام پروردگارت که بیافرید. آدمی را از لخته‌ی خونی آفرید. بخوان که پروردگار تو ارجمندترین است. همو که با قلم آموخت و به آدمی آنچه را که نمی‌دانست، بیاموخت. ..

اینک شما پیامبر خدایید و راه آسمان از دست‌هایتان می‌گذرد. مقرب‌ترین فرشته، سلام خداوند را برای تو آورده‌است و اینک حرا تنها شاهد زمینی بعثت است.

سلام و درود خداوند بر شما! که بشر را از گمراهی آشکارش نجات دادید و در راه هدایت خلق از دل و جان کوشیدید. آیین یکتاپرستی را احیا کردید و به پرستش معبودان چوبین و گلی خاتمه دادید. سلام بر شما که بشرِ غرق در دنیا و مادیات را با آخرت آشنا کردید تا در سایه تقوا و بندگی در درگاه الهی، سعادت هر دو دنیا رهاوردش باشد. خدا را سپاس می‌گوییم که پیامبری چون شما را برای‌مان فرستاد.

روز مبعث، روز بارش برکت و روز سرافرازی انسان‌ها، بر تمام جهانیان مبارک‌باد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.