فضایل ماه ذی القعده

 

#اربعین_موسوی

? رهبر معظم انقلاب:

? ماه #ذی‌القعده است.مرحوم حاج میرزاجوادآقای ملکی(رض)میفرمایند ماه ذی‌القعده ماه #توبه است، ماه #رجوع_الی‌_الله است،ماه #مراقبت از خود برای اینکه مبادا خدای نکرده باعمل خودمان، محاربه‌ی باخدای متعال و رسول خدا بکنیم. ایشان میفرمایند ذی‌القعده که ماه نشستن ازجنگ با دشمنان خدا است،به طریق اولی‌ بایستی ماهی باشدکه انسان مراقب باشدکه مبادا دچار #محاربه‌ی_با_خدای_متعال بشود.و این عمل معروف یکشنبه‌ ذی‌القعده را ایشان ذکرمیکنند و تأکیدمیکنند، اصرارمیکنند که این عمل راانجام بدهیم.

مرحوم حاج میرزا علی آقای #قاضی (رض) در ورود ماه ذی‌القعده یک مکتوبی، نامه‌ای دارند به دوستانشان، به مریدانشان و شاگردانشان که در این کتابی که شرح حال ایشان است، درج شده است. مرحوم آقای قاضی به عربی اشعار برجسته‌ای دارند؛ یک قصیده‌ی خیلی شیوایی ایشان انشاء میکند که اول آن این است: «تنبه فقد وافتکم الاشهر الحرم». این قصیده را ایشان مفصل [گفته‌اند]؛ و توصیه‌هایی دارند نسبت به شاگردانشان. فرصتی است برای ما، برای مردم که ان‌شاءالله از برکات این ماه - که آغاز سه ماه متوالی حرام است - بهره ببریم.

? و البته ماه ذی‌القعده، ماه حضرت ثامن‌الحجج(ع)هم هست که ولی‌نعمت همه - بخصوص ما ایرانی‌ها -هستندکه از برکات مضجع ایشان و مرقد ایشان ان‌شاءالله بهره ببریم، استفاده کنیم و ان‌شاءالله خودمان را به ارزشهای رضوی نزدیک کنیم.

? ۱۳۹۳/۰۶/۱۳

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.