معرفی حوزه 97

مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا س گله‌دار ازآغاز تاکنون مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار در سال 1381 در یکی از مناطق محروم و سنی نشین با همت حجت‌الاسلام سید محسن دیباجی تاسیس شد و در حال حاضر 105 طلبه خواهر در آن مشغول به تحصیل هستند.

«خانم معصومه محمودی» مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با معرفی این مدرسه، گفت: مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهر گله‌دار در سال ۱۳۸۱ در یکی از مناطق محروم و جنوبی استان فارس و در منطقه سنی نشین توسط جمعیت تعاون اسلامی تهران با نمایندگی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن دیباجی تاسیس شد و با جذب طلاب از روستاها و شهرهای اطراف فعالیت حوزه را به عنوان یک مرکز فرهنگی در شهر گله‌دار آغاز کرد.

تاریخچه تاسیس: مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) شهر گله‌دار در سال ۱۳۸۱ در یکی از مناطق محروم و جنوبی استان فارس و در منطقه سنی نشین با همت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن دیباجی تاسیس شد و با جذب طلاب از روستاها و شهرهای اطراف فعالیت خود را در شهر گله‌دار آغاز کرد.

مدرسه علمیه خواهران گله‌دار در حال حاضر با ۱۰۵ طلبه از پایه‌های اول تا پنجم به صورت تمام وقت و پاره وقت در این مدرسه مشغول به تحصیل می‌باشند. مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با سابقه ۱۶ساله تاکنون ۱۲۸ طلبه فارغ‌التحصیل داشته است که از این تعداد ۲۸ نفر دارای تحصیلات سطح ۳ می‌باشند که اکثریت در حوزه‌های علمیه استان فارس، بوشهر، هرمزگان مشغول تدریس و فعالیت‌های اجرایی می‌باشند و برخی از طلاب نیز در نهادهای آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات، مرکز دارالقرآن، دفاتر ائمه جمعه و مراکز بهداشتی و درمانی مشغول خدمت‌رسانی می‌باشند.

گذری بر فعالیت‌های عمرانی مدرسه علمیه گله‌دار: مدرسه علمیه خواهران گله‌دار ابتدا به صورت یک ساختمان اهدایی از طرف دارالقرآن فعالیت خود را آغاز نمود و سپس با افزایش تعداد طلاب و با همت و پیگیری‌های حجت‌الاسلام سید محسن دیباجی ۵ باب حجره برای اسکان طلاب و همچنین تعداد ۷ کلاس آموزشی ساخته شد و تاکنون طلاب در همین مکان آموزشی ادامه تحصیل می‌دهند که به علت کمبود فضای آموزشی و نامناسب بودن آن، ساختمان آموزش مجزا با ۸۰۰ متر زیربنا آماده بهره‌برداری در سال جاری می‌باشد که ان‌شاالله طلاب با آسایش و آرامش بهتر و در فضای آموزشی مناسب‌تر مشغول به ادامه تحصیل می‌شوند.

امکانات و تسهیلات: مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار دارای خوابگاه و با تمام امکانات به صورت رایگان برای اسکان طلاب می‌باشد و همچنین جهت رفاه و آسایش طلابی که فرزندان شیرخوارگاه دارند و مهدکودک ویژه فرزندان طلاب دایر می‌باشد که هر روزه از ساعت ۷ الی ۱۲:۳۰ برای مراقبت و تربیت کودکان طلاب مشغول به فعالیت است. صندوق قرض‌الحسنه مدرسه علمیه خواهران گله‌دار به مدت ۸ سال با پرداخت وام با اقساط بسیار کم و حتی در مواردی بصورت بلاعوض و دارای شرایط خاص و همچنین پرداخت شهریه بصورت ماهیانه برای طلاب مجرد و متاهل از دیگر خدمات و تسهیلات این مدرسه می‌باشد.

مروری بر فعالیت‌های مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار بخش اول:

فعالیت‌های آموزشی: «خانم سیده زهرا موسوی» معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار گفت: با توجه به بحث و مباحثه در مدارس علمیه نسبت به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این مجموعه از نقطه قوت بسیار زیادی برخوردار است و یادگیری طلاب بسیار خوب است و به علت اینکه مباحثه باعث تقویت قدرت بیان طلاب می‌شود در امر تبلیغ یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین وظیفه طلاب است. وی بیان کرد: استادان به امور اخلاقی و علمی طلاب اهمیت زیادی می‌دهند و در هر جلسه از تدریس با یک حدیث یا بحث اخلاقی کلاس خود را شروع می‌کنند و برای یادگیری و تفهیم کامل مطالب درسی برای طلاب تمام همت و تلاش خود را به کار می‌گیرند.

خانم موسوی در ادامه اضافه کرد: مدرسه علمیه خواهران گله‌دار مسئولیت خطیر خود را در حیطه موارد آموزشی از جمله پیگیری وضعیت اخلاقی و آموزشی طلاب، ثبت اطلاعات آموزشی و انتخاب واحد درسی طلاب در زمان مقرر، پاسخگویی به طلاب مراجعه کننده جهت مرخصی و توجیه غیبت، برگزاری امتحانات و پیگیری وضعیت استادان، اجرای آیین نامه مرکز مدیریت و جذب و پذیرش داوطلبین و … عهده‌دار است.

معاون آموزش مدرسه علمیه گله‌دار گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۵ طلبه از پایه‌های اول تا پنجم مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۷ نفر از آن‌ها طلاب پاره وقت و بقیه تمام وقت می‌باشند و همچنین ۱۷ نفر از آن‌ها در حال تدوین پایان نامه هستند.

بخش دوم: فعالیت‌های فرهنگی:

«خانم معصومه علیزاده» معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به برخی از فعالیت‌های فرهنگی مدرسه اشاره کرد که عبارتند از:

۱. افتتاح کانون فارغ‌التحصیلان و حمایت از آن‌ها ۲. همکاری با آموزش و پرورش در افتتاح دارالقرآن و برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ موضوعی… ۳. افتتاح واحد مشاوره در مدرسه 4. افتتاح کانون خادمان رضوی ۵. برگزاری مراسم اعتکاف با همکاری ستاد نماز جمعه ۶. برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن ۷. برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی درون شهری و برون شهری(مشهد، قم، شهدای گمنام، راهیان نور…) ۸. راه‌اندازی اردوهای جهادی به مدت ۸سال در استان و استان‌های همجوار(بوشهر، بندرعباس،…) ۹. برگزاری کلاس‌های هنری، قرآن، تفسیر ویژه بانوان، جوانان و کودکان ۱۰. برگزاری کلاس‌های اخلاق عمومی برای طلاب ۱۱. برپایی همایش شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده‌های ایشان ۱۲. برپایی نشست‌های بصیرتی و همکاری با سپاه و بسیج ۱۳. راه اندازی حلقه‌های صالحین در مدرسه ۱۴. اعزام مبلغ به مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی در مدارس سطح شهر و روستاهای اطراف و منازل ۱۵. برپایی نماز جماعت در مدارس شهرستان توسط ائمه جماعات خواهر ۱۶. برپایی کارگاه حجاب و عفاف ۱۷. برگزاری دوره‌های مهدویت، وهابیت، فضای مجازی، پاسخ به شبهات وهابیت، فیض نور، فن خطابه و… ۱۸. برگزاری مراسمات ملی، مذهبی در مدرسه و دعوت از عموم خواهران ۱۹. شرکت طلاب و استادان در جشنواره قرآنی و کسب امتیاز ۲۰. شرکت طلاب و استادان در جشنواره کتاب یار ۲۱. شرکت طلاب در دوره یاوران‌ نماز ۲۲. شرکت طلاب در دوره طرح ولایت ۲۳.شرکت در دوره تبلیغ نوین و فتوشاپ ۲۴. کسب مقام استانی طلاب در بخش فعالیت‌های فرهنگی ۲۵. تشکیل پایگاه بسیج فاطمیون ۱ ۲۶. برپایی یادواره شهدا ۲۷. برگزاری مسابقات ورزشی بین طلاب ۲۸. ارائه خدمات مهدکودک جهت تسهیل امر تحصیل طلاب و رفاه حال فرزندان آن‌ها 29. و …

بخش سوم: فعالیت‌های پژوهشی :

«خانم نجمه رضایی» معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار به فعالیت‌های پژوهشی طلاب پرداخت و گفت: ترغیب و تشویق طلاب جهت شرکت در جشنواره‌های کشوری بانوی کرامت، علامه حلی و رشد گروهی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این کار همچون برگزاری کارگاه‌های مقاله نویسی، روش تحقیق، روش نویسندگی و دوره‌هایی مانند روش تحقیق میدانی، روش تحقیق گروهی، کارگاه منبع شناسی و مرجع شناسی و …. می‌باشد. وی افزود: تقریبا هر ساله در هر سه جشنواره تعدادی از طلاب شرکت کننده کسب رتبه و یا برگزیده کشوری و یا استانی شده‌اند. خانم رضایی به کسب امتیازات طلاب پرداخت و گفت: در رشد سال۹۳ یکی از گروه‌ها مقام چهارم کشوری، رشد سال۹۴ مقام اول کشوری و یکی دیگر از گروها مقام برتر کشوری و در رشد سال ۹۵ نیز یکی از گروه‌ها شایسته تقدیر شدند. وی در ادامه اضافه کرد: جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت نیز هر ساله تعدادی از آثار طلاب برگزیده و یا شایسته تقدیر می‌باشند و همچنین اکثر تحقیقات پایانی طلاب فارغ‌التحصیل نیز جز تحقیقات پایانی برتر می‌باشد.

اهم فعالیت‌های پژوهشی: ۱.برگزاری برنامه ساعات پژوهشی رسیده از مرکز مدیریت جهت ارتقای سطح پژوهشی طلاب ۲.بازدید از کتابخانه‌های عمومی سطح شهر و دانشگاه‌ها جهت آشنایی طلاب با منابع این کتابخانه ۳. برگزاری نشست‌های پژوهشی و رفع مشکلات پژوهشی طلاب ۴.برگزاری جلسات سیر مطالعاتی ۵. افتتاح کانون پژوهش متشکل از طلاب در حال تحصیل جهت همکاری اعضای کانون با معاونت پژوهش ۶. درج گزارش فعالیت های پژوهشی در سامانه سماء .

بخش چهارم: خدمات اداری و مالی:

«خانم زینب روشناس» معاون اداری و مالی مدرسه علمیه خواهران گله‌دار گفت: بخش اداری و مالی از دیگر قسمت‌های فعال مدرسه علمیه گله‌دار می‌باشد که به ارائه خدمات مختلف به طلاب مشغول است. از جمله این خدمات عبارتند از: ۱. پیگیری مشکلات طلاب و تامین مخارج ضروری طلاب ۲. پیگیری امور مربوط به بیمه و خدمات کارت و وام ۳. پیگیری کارت پارسیان که کلیه طلاب در حال تحصیل و استادان و کارکنان حوزه از این مزایا استفاده می‌کنند ۴. پیگیری بیمه مرکز خدمات طلاب و دریافت خدمات بیمه ۵. بررسی مشکلات عمومی طلاب و پیگیری و رفع آن امتیازات و رتبه‌های کسب شده ۱.جذب حداکثری طلاب در سال تحصیلی۹۶_۹۷ ۲. افتتاح مراکز فرهنگی از جمله دارالقرآن، کانون دانش آموختگان، کانون خادمیاران رضوی، مرکز مشاوره ۳. تقدیر از طلاب توانمند در زمینه قرآنی در همایش طلیعه حضور در سال تحصیلی ۹۶_۹۷ ۴. ۲ نفر از طلاب این مدرسه به عنوان استعداد برتر در سال ۱۳۹۶ شناخته شدند. اعضای هیئت امنا: ۱. حجت‌الاسلام سید محسن دیباجی(مؤسس) ۲. حجت‌الاسلام سید احمد علوی فالی(امام جمعه و رئیس هیئت امنا) ۳. محمد مظاهری ۴. غلام‌رضا شاکری ۵. علی عابدی ۶. سید عباس موسوی

ارتباط با ما: خواهرانی که مایل به تحصیل در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار می‌باشند می‌توانند برای ارتباط و دریافت اطلاعات پیرامون ثبت نام و شرایط تحصیل از راه‌های زیر اقدام نمایند. ۱.از طریق مراجعه به سایت www.paziresh.whc.ir ۲. از طریق شماره تماس‌های ۵۶۱۸ _۳۰۰۵_ ۰۷۱۵۲۸۵۴۴۰۵ ۳. از طریق مراجعه حضوری به نشانی: استان فارس، شهر گله‌دار، میدان انصار، حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س)

 

                   

                   

 

                               

                                                                                                            

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.