ورود کاروان اسرا به شام 97

 ورود کاروان اسرا به شام

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در جمع بانوان گفت: اربعین، ثمره عاشوراست و آنچه امام حسین در عاشورا آغاز کرد در اربعین به بار می‌نشیند. 

«حجت‌الاسلام فاطمی نیا» مبلغ دینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سه ساله اباعبدالله الحسین در مراسم ورود کاروان اسرا به شام در جمع بانوان شهر گله‌دار گفت: اگر اربعین نبود بنی امیه موفق می‌شدند یاد حسین (ع) و رشادت‌های اهل‌بیت ( علیهم السلام) و یارانش را از خاطره نسل بشر آن روز و اعصار بعد محو کنند. با توجه به اهمیت یاد شده، حفاظت از این رویداد عظیم وظیفه همگانی و حفظ جایگاه آن در مقابله با انحراف‌ها و آسیب‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدا نشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده است و هر سال سیل جمعیت عاشقان حسینی از پیر و جوان و زن و مرد به سوی حرم سید و سالار آزادگان جهان رهسپار می‌شوند و هر سال بر سیل این جمعیت مشتاق افزوده می‌شود. حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا تصریح کرد: شیعه با پاسداشت اربعین، پیروزی امام حسین و یارانش را فریاد می‌زند. اگر چه در عاشورا در غم شهادت امام و یارانش می‌گرید و از جنایت‌هایی که بر اهل‌ بیت رفته است، مویه می‌کند، اما در اربعین، نتیجه‌ شهادت‌طلبی و جان‌بازی امام و اهل‌ بیتش را به نظاره می‌نشیند.

اربعین، شایسته تکریم و بزرگداشت است؛ زیرا اربعین، ثمره عاشوراست و آنچه امام حسین در عاشورا آغاز کرد در اربعین به بار می‌نشیند. مبلغ دینی خاطرنشان کرد: چنین مراسم ساده ولی با شکوه و پر عظمتی، از جنبه‌های گوناگون، آثار و برکاتی را با خود به همراه داشته و دارد، با توجه به طولانی بودن مسیر نجف تا کربلا و مشقت زیادی را که زائر امام حسین(ع) تحمل می‌کند، نیز هزینه‌های بسیاری برای تأمین امنیت زائران و خدمات رفاهی صرف می‌شود و زائران اربعین حضرت امام حسین(ع) بدانند که چه‌کار عظیمی توسط شما انجام می‌شود و این را نیز بدانید که با دست‌به‌دست هم دادن و ساختن جمعیتی چندمیلیونی از زائران اربعین، چه آثار پربرکتی را از خود به‌جا می‌گذارید. بی‌گمان، این آغاز راه است و جهان در آینده تحت تأثیر منش و رسالت سیدالشهدا(ع) و زائران آن حضرت قرار خواهد گرفت و چه‌بسا در همین اربعین، جهان آماده ظهور امام عصر(عج)، برپایی عدل جهانی و پذیرش مکتب حسینی گردد. وی گفت: یکی از جلوه‌های بسیار زیبای اربعین حسینی حرکت پیاده خیل مشتاقان آن حضرت است که حماسه‌ای وصف ناشدنی وجلوه‌ای درک ناشدنی را می‌آفریند، دشمنانی که زیارت چند هزار نفره سابق را در اربعین حسینی تحمل نکردند امروز نظاره‌گر حرکت سیل گونه ومیلیونی زائران آن حضرت است که بصورت خودجوش وکاملا مردمی چشمان جهانیان را مات ومبهوت خود ساخته است.

 

                   

 

                

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.