مهرت جستجوی منابع(جلسه اول)

بسمه تعالی

 

درتاریخ 17/11/96 اولین جلسه کارگاه پژوهشی مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت با حضور طلاب پایه دوم مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد. 

«خانم صدیقه عبدالله‌پور» مبلغ دینی حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار در جمع طلاب این مدرسه به مهارت‌های جستجوی منابع علمی در اینترنت پرداخت و گفت: امروزه شبکه سراسری اینترنت به تدریج جایگاه خود را، به عنوان یکی از ابزارهای تسهیل کننده پژوهش، تثبیت کرده است. به جای اینکه مدت‌های بسیار، به صورت دستی، در پی یک اصطلاح علمی بگردیم با استفاده از نرم افزارهای متنوع اسلامی و با صرف وقت اندک می‌توانیم گنجینه‌ها و میراث علمی را بکاویم. وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از نرم افزارها، دانش‌پژوهان می‌توانند از طریق برچسب‌ها و بروشورهای همراه آن‌ها، چگونگی استفاده از آن‌ها را بیاموزند و گستره امکانات و کارایی آن‌ها را بشناسند.

«خانم عبدالله‌‎پور» در ادامه تصریح کرد: در اینترنت همه‌گونه مطالب علمی یافت می‌شود؛ اما آنچه اهمیت دارد تخلق به اخلاق پژوهش، رعایت حرام‌ها و حریم‌ها و روش ارجاع به آن است. وی به روش جستجو در اینترنت پرداخت و گفت: بسیاری از افرادی که امروزه از اینترنت بهره‌برداری حرفه‌ای می‌کنند چه بسا برخی راه کارهای استفاده از آن را به صورت اتفاقی آموخته‌اند. البته ما برای استفاده دقیق و فنی‌تر نیاز به آموزش را نفی نمی‌کنیم اما معتقد هستیم محققانی که استفاده از اینترنت را دشوار می‌دانند و همواره از آن دوری می‌کنند، تصور درستی از آن را ندارند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.