کارگاه پارگراف نویسی 96

بسمه تعالی

کارگاه پاراگراف‌نویسی

به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) گله‌دار کارگاه پارگراف نویسی 1ساعته با حضور طلاب پایه سوم این مدرسه برگزار شد.  «خانم صدیقه عبدالله‌پور» مبلغ دینی حوزه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار در جمع طلاب این مدرسه به تعریف پاراگراف پرداخت و گفت: پاراگراف مجموعه‌ای از چند جمله است که یک مفهوم اصلی را شرح می‌دهند و این مفهوم اصلی در «جمله موضوع» بیان می‌شود که اغلب نخستین جمله‌ی پاراگراف است و اندکی با تورفتگی نوشته می‌شود.

وی افزود: پاراگرافی که سامان‌دهی خوبی داشته باشد، سه بخش اصلی دارد که شامل: جمله موضوع؛ سخن اصلی پاراگراف و مرکز توجه آن را بیان می‌کند 2. جمله پشتیبان با عرضه اطلاعات بیش‌تر و یا آوردن نمونه‌هایی، جمله موضوع را شرح و گسترش می‌دهند. 3. جمله نتیجه مشخص می‌کند که پاراگراف به پایان رسیده و نکته‌ی مهمی را یادآور می‌شود که خواننده باید به خاطر داشته باشد. «خانم عبدالله پور» در ادامه به ویژگی‌های جمله موضوع پرداخت و خاطرنشان کرد: جمله‌ی موضوع راهنمای خوبی برای نویسنده و خواننده است. نویسنده در می‌یابد که چه اطلاعاتی را باید در جمله‌های پیرو بگنجاند و چه اطلاعاتی را نباید مطرح کند. خواننده نیز می‌داند که موضوع پاراگراف چیست و خودش را برای درک بهتر آن آماده می‌کند. این «مبلغ حوزه» تاکید کرد: با پاراگراف بندی، نویسنده خواهد توانست به روشنی، محتوای هر موضوع یا جزء فرعی را به ترتیب بنویسد و به خواننده امکان دهد تا پیام و فکر اصلی گزارش یا پژوهش را که در موضوع و جمله‌های اولیه مقدمه یا متن پرتوافکن است، به سرعت دریابد.

 

     

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.