مهارت شناسایی منابع(جلسه اول)

کارگاه مهارت شناسایی منابع علمی دراینترنت برگزاری اولین جلسه کارگاه مهارت شناسایی منابع و آشنایی با شیوه‌های دسترسی به آن با حضور طلاب پایه اول مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد.

دراین جلسه که باحضورخانم صدیقه عبدالله پورکتابدارمدرسه برگزارشد،ایشان درابتدا منابع را به اعتبارات مختلفی تقسیم کرد ند. منابع به اعتبارصورت های متنوع به:1-اشخاص2-تصاویر3-گفتارها4-اشیاء 5-اماکن مختلف جهان6-منابع چندرسانه ای7-منابع مکتوب تقسیم میشوند. منابع مکتوب نیزخوددریک تقسیم بندی اولیه به دودسته،مرجع وغیرمرجع تقسیم میشوندکه منابع مرجع:به منابعی اطلاق می شوندکه نام مرجع برآنهااطلاق میشوندومهم ترین وکلیدی ترین مطالب رافشرده واروبه آسانی دراختیارمحقق قرارمی دهند،به گونه ای که محقق بامراجعه به آنها می توانددرکوتاه ترین زمان،اطلاعات ضروری اولیه رادریک موضوع به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: در اخلاق پژوهش، صلاح نیست که محقق بدون مراجعه به منبع اصلی، نام و مشخصات یک یا چند منبع را از منابع واسطه‌ای برگیرد و در ذیل تحقیق خود بنویسد. «خانم عبدالله پور» در ادامه تصریح کرد: منابع گاهی نوشتاری و گاه غیر نوشتاری‌اند. و منابع نوشتاری نیز به انتشار یافتنی و انتشار نایافتنی تقسیم می‌شوند. اینشان سپس به بیان نمونه‌هایی از منابع مرجع پرداخته وگفتند: منابع مرجع شامل: دایرة‌المعارف‌ها، فرهنگ واژگان، فرهنگ اصطلاحات و اصطلاح‌نامه‌ها، تاریخ تمدن، تاریخ علم و اندیشه، معجم‌ها، سالنامه‌ها و سفرنامه‌ها می‌باشد.

 

       

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.