نشست 1

 بررسی فضای مجازی وآثارسوء آن برزندگی فردی واجتماعی وارائه راهکارها خانم راست روش دراین نشست علمی پژوهشی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل روزگار و به احتمال زیاد نسل‌های آینده ما که قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و مشخصات این موضوع کم نظیر و پراثر است فضای مجازی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، «خانم راست روش» استاد و مبلغ دینی حوزه گله‌دار طی دوجلسه ازسلسله نشست های علمی پژوهشی باعنوان بررسی فضای مجازی وآثارسوء آن برزندگی فردی واجتماعی وارائه راهکارها گفت: فضای مجازی از مهم‌ترین مسائل روزگار و به احتمال زیاد نسل‌های آینده ماست که قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و مشخصات این موضوع کم نظیر و پراثر است و گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی روزمره افراد به ویژه قشر جوان شده است.

وی افزود: این روزها موبایل و تبلت وسیله‌ای است که در دستان هر قشر و سنی از جامعه دیده می‌شود، این وسیله ارتباطی علی رغم فوایدی مانند سهولت ارتباط، مضراتی بر سلامت نوجوانان و جوانان نیز دارد بلکه محل امتحان‌ها و تکلیف‌های جدید ماست. خانم راست روش خاطرنشان کرد: امروزه نشر افکار باطل نه فقط به وسیله ابزارهای ارتباطی مثل رادیو، تلویزیون، اینترنت، انجام می‌گیرد بلکه از شیوه‌های هنری هم استفاده می‌شود استاد حوزه تاکید کرد: امروز در دنیا پول خرج می‌کنند و فیلم‌های گرانقیمت می‌سازند برای اینکه غیر مستقیم فکری را وارد ذهن‌ها کنند یا فکری از ذهن‌ها بیرون بیاورند که یکی از مهم‌ترین نقاط آماج این کارها، افکار دینی به خصوص افکار اسلامی است.

وی به اهمیت فضای مجازی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به صورت گسترده در مقاطع زمانی مختلف، بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تاکید داشته‌اند که این دلیل آشکاری بر اهمیت فراوان این عرصه و لزوم توجه آن می‌باشد. خانم راست روش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی تصریح و خاطرنشان کرد: ایشان اهمیت پرداختن به فضای مجازی را به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی دانسته و این فضا را به رودخانه‌ای پر از آب و خروشان تشبیه می‌کنند که پیوسته بر آب آن افزوده می‌شود که در صورت استفاده صحیح می‌توان آن را به یک فرصت تبدیل کرد. استاد حوزه در پایان تاکید کرد: یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده‌اند، ضعف بنیان خانواده است زیرا بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، سرد شدن ارتباطات عاطفی، نارضایتی از زندگی خانوادگی همگی از مشکلات عمیقی است که دامنگیر خانواده‌ها شده و وقتی نگاهی به علل بروز این مشکلات می‌پردازیم، می‌توانیم سهمی را نیز از فضای مجازی مشاهده کنیم.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.