نشست اخلاقی استاد فرحزاد در سال 96

 برگزاری نشست اخلاقی به همت مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا (س) گله‌دار جلسه اخلاق به مناسبت ایام فاطمیه با حضور استاد ارزشمند و خطیب توانا «حجت‌الاسلام حبیب الله فرحزاد» کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا در شهر گله‌دار برای عموم برگزار شد.

«حجت‌الاسلام فرحزاد» کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت جانگداز صدیقه‌ی کبری حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در جمع عموم مردم گله‌دار به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: اخلاق یک امر فطری و اجتماعی است اگر ما دین را کنار بگذاریم باز هم برای زندگی کردن نیاز به اخلاق خوب داریم . زن و شوهری که همه امکانات را دارند ولی اخلاق خوب ندارند زندگی‌شان جهنم است زیرا بداخلاقی و غضب کلید تمام بدی‌هاست .

وی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید که در حالت عصبانیت نصیحت و تربیت نکنید زیرا اگر انسان درونش آرام و ملایم باشد، می‌تواند با اخم و جدی بودن بچه را تربیت کند. کسی که مجسمه‌ی بداخلاقی است به جهنم می‌رود و روایت داریم که خوش اخلاقی روزی را زیاد می‌کند پس اگر شما دنیا و محبت می‌خواهید باید خوش اخلاق باشید. «حجت‌الاسلام فرحزاد» به بیان بهترين همسران در کلام حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: از حضرت زهرا (س) سوال کردند که بهترين شوهرها کدام شوهرها هستند؟ حضرت جواب دادند: بهترين شوهرها کساني هستند که شانه‌هاي او نرم است؛ يعني در خانه امر نمي‌کند کجا برويم، کجا نرويم. مومن، زندگيش را مطابق ميل خانواده‌اش برنامه‌ريزي مي‌کند ولي منافق به زور بر خانواده‌اش تحميل مي‌کند. مومن، مطابق ميل خانواده‌اش غذا مي‌خورد؛ يعني (در غيرحرام) زندگي را مطابق ميل آن‌ها مي‌چرخاند. ولي منافق و کافر مي‌گويد هر چه من مي‌گويم و خودخواه است. حضرت زهرا(س) مي‌فرمايد: بهترين شوهرها کساني هستند که شانه‌هايشان نرم است، سرشان پايين هست، داد و غال نمي‌کنند. بعضي از آقايان وقتي وارد خانه مي‌شوند حکومت نظامي مي‌شود.

«کارشناس برنامه سمت خدا» در این نشست بیان کرد: برنامه اخلاقی اسلام، آن قدر دقیق و ظریف است که لحظه لحظه دوران عمر انسان را در بر می‌گیرد و تمام اعضا و جوارح او را شامل می‌شود؛ به گونه‌ای که در صورت رعایت کامل آن، آنی از خدای مهربان غافل نمی‌شویم و لحظه‌ای از مسیر بندگی و رسیدن به نهایت کامیابی ابدی منحرف نخواهیم شد. انسان مسلمان، کوچک‌ترین حرکات ظاهری و حتی چشم بر هم زدن خویش را می‌تواند در چارچوب برنامه اخلاقی و تربیتی اسلام قرار دهد و تمام هستی و وجود خود را در راه رسیدن به اهداف والای انسانی سرمایه گذاری کند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.