ولایتمداری

ولایت پذیری یعنی انعطاف پذیری در برابر حق

نشست معرفتی ولایت‌مداری با سخنرانی «حجت الاسلام سفیدی» در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد. 

«حجت الاسلام مجتبی سفیدی » معاون آموزش هیئت رزمندگان اسلام گفت: ولایت پذیری یعنی انعطاف پذیری در برابر حق، یعنی روشن‌ترین و مشخص‌ترین عامل امتحان میزان انعطاف پذیری انسان‌ها، به همین دلیل اگر کسی در مقابل ولایت که فرمان‌های سیّال را می‌دهد، انعطاف پذیر نباشد تمام خوبی‌های دیگرش قبول نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید برای درک عظمت مفهوم ولایت به اثر آن در حیات مادی و معنوی انسان و جوامع انسانی نگاه کنیم. اگر خوب بررسی کنیم خواهیم دید که نجات بشر در گرو ولایت است و ولایت تنها عامل نجات بشریت در حیات مادی و معنوی است. معاون آموزش هیئت رزمندگان تصریح کرد: ولایت‌مداری زمانی معنا و مفهوم درستی خواهد داشت و نتایج مطلوب را به جای خواهد گذاشت كه با بصیرت دینی و شناخت و آگاهی كافی همراه باشد؛ خسارت‌های جبران ناپذیر امّت مسلمان در تاریخ اسلام عمدتاً از بی‌بصیرتی و عدم شناخت بوده است؛ امروز نیز ما در صورتی كه ولایت‌مداری بابصیرت را آویزه گوشمان كنیم و به آن در عمل پایبند باشیم، به اهداف اسلامی و انقلابی‌مان دست خواهیم یافت. وی افزود: ولایت عصاره ایمان به خدا و دین‌داری راستین است؛ به همین دلیل معرفت به ولایت و توحید و خداپرستی همزمان لازم است. حجت الاسلام هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: ولایت و ولایت‌مداری در شیعه از جایگاه والایی برخوردار است؛ زیرا مكتب اهلبیت(علیهم السلام) نمایانگر اسلام ناب محمدی(ص) و تنها نماینده واقعی آن است و هر كس كه به وادی ولایت نزدیك‌تر و در ولایت‌مداری استوارتر است، از این چشمه‌های معنوی بهره بیشتری خواهد برد.

 

         

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.