افسردگی

به مناسبت هفته ملی سلامت نشستی با موضوع « افسردگی» به مناسبت هفته سلامت در جمع طلاب و استادان مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد.

«خانم نرجس عباسی» استاد حوزه و دانشگاه گفت: افسردگی، یکی از بیماری‌های شایع عاطفی است که موجب عدم لذت بردن از زندگی می‌شود. در واقع فرد افسرده، دچار یک نوع عذاب روحی‌ای می‌شود که بر روابط اجتماعی و شخصی وی اثر منفی می‌گذارد.

وی به عوامل رفتاری که می‌تواند موجب بروز این اختلال شود پرداخت و افزود: از جمله عوامل رفتاری که می‌تواند موجب بروز این اختلال شود عدم برنامه ریزی صحیح برای زندگی و پراکنده کاری، شرکت نکردن در اجتماعات و مراسم گروهی، عدم کوشش در جهت دوست‌یابی، از دست دادن فرصت‌های طلایی، کم کاری و کُندکاری و پرخوابی که ناشی از تنبلی مفرط است، و قطع رابطه با دوستان و آشنایان و خویشاوندان می‌باشد. استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر افسردگی، انرژی شما را تحلیل می‌برد و از انجام دادن همه کارهایی که قبلاً انجام می‌دادید جلوگیری می‌کند. سعی کنید برای خود، هدف‌های دشوار در نظر نگیرید یا مسئولیت بیش از توان خود قبول نکنید. کارهای مهم خود را به مراحل کوچک تر تقسیم کنید و آنچه را که در توان دارید انجام دهید. خود را به خاطر این که نمی‌توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید سرزنش نکنید. زیرا که افسردگی، قضاوت شما را مختل می‌کند.

«خانم عباسی» خاطر نشان کرد: سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت‌ها امکان پذیر نیست. سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می‌گیرد. کسی که بخواهد جسمی سالم وروحی شاداب داشته باشد باید با برنامه‌ریزی مشخص ، پیروی از قواعد سلامت و پی‌گیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود. وی تاکید کرد: قرائت سوره مبارکه انسان تضمین کننده شفاء و عافیت برای بیماری‌های روانی و جسمانی خصوصا افسردگی انسان است.

 

  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.