َشمه ای از تکالیف بنده ها نسبت به امام عصر عجل الله فرجه

 

در آداب بندگی و رسوم فرمانبرداری آنانکه سر به زیر فرمان اطاعت آن جناب فرود آورده اند و خود را ریزه خور خوان احسان وجود مبارک او دانسته و آن شخص معظم را امام و واسطه رسانیدن فیوضات الهیه و نعمتهای غیر متناهیه دنیویه و اخرویه قرار داده اند و از آنها چند چیز بیان می شود: 

اول_ غمگین بودن برای آن جناب در ایام غیبت و سبب این گوناگون است، یکی برای محجوب بودن آن جناب و نرسیدن دست به دامان وصالش و روشن نگشتن دیدگان به نور جمالش.

دوم_ از تکالیف بندگان در ایام غیبت انتظار فرج آل محمد در هر آن تا ظهور دولت قاهرهو سلطنت ظاهره مهدی آل محمد علیه السلام.

سوم_ از تکالیف دعا کردن است از برای حفظ وجود مبارک امام عصر علیه السلام از شرور شیاطین انس و جن و طلب تعجیل نصرت و ظفر و غلبه بر کفار و منافقین.

چهارم_ صدقه دادن است در هر وقت برای حفظ وجود مبارک امام عصر علیه السلام به آنچه ممکن شود.

پنجم_ حج کردن و حجّه دادن به نیابت از امام عصر علیه السلام چنانچه در میان شیعیان قدیم مرسوم بود.

ششم_ برخاستن برای تعظیم شنیدن اسم مبارک آن حضرت، خصوص اگر اسم قائم باشد.

هفتم_ از تکالیف بنده ها در ظلمات غیبت تضرع و مسئلت از خداوند تبارک و تعالی به جهت حفظ ایمان و دین از تطرّق شبهات شیاطین و زنادقه مسلمین و خواندن دعاهای وارده برای این کار‌.

هشتم_ استمداد و استعانت و استغاثه به آن جناب در هنگام شدائد و اهوال و بلایاو امراض و رو آوردن شبهات و فتنه از اطراف و جوانب و ندیدن راه چاره و خواستن از حضرتش.

 

منبع: منتهی الآمال یا تاریخ زندگانی چهارده معصوم علیه السلام، عباس قمی،ص۷۶۵، تهران، جهان آرا، ۱۳۸۲

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.