گرامی داشت روز معلم

به مناسبت گرامیداشت روز معلم و میلاد با سعادت امام سجاد(ع) مراسم باشکوهی در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه خواهران، «خانم خدیجه آذرپیکان» مبلغ دینی حوزه ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت گرامیداشت این روز فرخنده به مقام ارزشمند معلم پرداخت و گفت: از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است. معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌انداز می‌گرداند. در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسان‌ها مدیون معلم است. اساسا تعلیم و تعلم از نعمت‌های خداوند متعال است که اول برای انبیاء و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است. به این جهت، معلم بودن از ویژگی‌های انبیاست.

وی بیان کرد: تعلیم و تعلم یکی از شئون الهی است؛ معلم آدمیان در نخست خداوند بی نیاز بود که دانا بر همه چیز است و برای آدم اسم‌ها را آموخت و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خود ارزانی کرد تا به راهنمایی و هدایت بشر بپردازند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت یک سنت حسنه آفرینش در آمد و خداوند همواره برای راهنمایی و هدایت بندگان خود پیامبرانی را از قوم خودشان و از لسان خودشان فرستاد.

«خانم آذرپیکان» تصریح کرد: معلمی از خصوصیات انبیا و از صفات محبوب آنان می‌باشد. در مقام پاسداشت از تلاش‌های معلمان سخنی بالاتر و زیباتر از کلام مولای متقیان حضرت علی (ع )نمی‌توان یافت که فرمود: «مَنْ عَلَّمَنی حَرْفا فَقَدْ صَیَّرَنی عَبْدا؛ کسی که به من یک حرف بیاموزد، مرا بنده خود کرده است.» البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به آموزش بپردازد.

وی با توجه به اینکه از منظر روایات اهل بیت علیهم‌السلام برای مقام معلمی ارزش بسیاری قرار داده شده است؛ خاطرنشان کرد: یکی از بهترین و مؤثرین‌ترین اقشار اجتماعی، معلمان‌، اساتید و مربیان هستند. همان‌طور که شمع خود می‌‌‌‌سوزد و اطرافش را روشن می‌کند، معلمان دلسوز و وظیفه‌شناس که دانش‌آموزان و دانشجویان خود را با زحمات شبانه‌

روز به سوی روشنایی و هدایت می‌برند نیز جامعه را به نور علم و معرفت خویش روشن می‌سازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.