بهداشت زنان

 نشست سلامت و بهداشت زنان به مناسبت هفته سلامت و تربیت بدنی با حضور کارشناس مرکز بهداشت در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار برگزار شد. 

«خانم موسوی» کارشناس مرکز بهداشت به بهداشت فردی و عمومی بانوان پرداخت و گفت: متاسفانه بسیاری از ما بانوان تا مشکل جسمانی جدی برایمان به وجود نیاید برای پیشگیری و آگاهی از وضعیت جسمانی خود به پزشک مراجعه نمی‌کنیم و یکی از مهمترین این بیماری‌ها که اگر با آگاهی و دقت بیشتر کنترل و مراقبت شوند مشکلات کمتری به دنبال خواهند داشت بیماری‌های قارچی هستند. وی افزود: همه می‌دانیم که بهداشت روشی مهم در جلوگیری از بیماری‌ها است ولی متآسفانه وضعیت بهداشتی ما در جایگاه مطلوبی نیست. رعایت بهداشت فردی شامل شستن دست ها قبل از خوردن غذا، استحمام به موقع، شانه زدن موها، مسواک زدن ونخ کشیدن دندان‌ها ، پوشیدن لباس‌های تمیز وموارد دیگر می‌تواند کاهشی فوق العاده در بیماری‌ها به وجود آورد.

کارشناس بهداشت بیان کرد: اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در زنان و مردان بیماری‌های قلبی هستند که در بسیاری از مطالعات تاکید شده که علائم این بیماری‌ها در زنان تنها درد قفسه سینه نیست و لازم است نشانه‌های دیگری همچون بروز درد در ناحیه فک و شانه‌ها، حالت تهوع و تنگی نفس نیز به عنوان علائم هشداردهنده این بیماری‌ها در نظر گرفته شوند. که زنان می‌توانند با ایجاد تعادل و تناسب در الگوی زندگی‌شان که شامل انتخاب یک رژیم غذایی سالم و متعادل و انجام فعالیت ورزشی است، این بیماری‌ها را تا حد زیادی از خود دور نگه‌دارند. گفتنی است: «خانم موسوی» کارشناس مرکز بهداشت در پایان به پاسخگویی سؤالات طلاب پرداخت.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.