صبر و استقامت در برابر بلاها و مشکلات

صبر؛استقامت در برابر بلاها و مشکلات

برگزاری جلسه اخلاقی ـ تربیتی با عنوان «صبر بر مصیبت و معصیت» با سخنرانی«خانم صغری صادقی» مبلغ دینی حوزه، در مدرسه علمیه خواهران فاطمه‌الزهرا(س) گله‌دار با حضور بیش از 30 نفر از طلاب و بانوان شهر در تاریخ22/8/95برگزار شد.

«خانم صغری صادقی»مبلغ دینی حوزه،گفت: صبر به این معنا نیست که از بدبختی‌ها استقبال کنیم بلکه به معنای استقامت در برابر بلاها و مشکلات است و خدای متعال هم نمی‌پسندد که انسان دست روی دست بگذارد و شاهد هجوم بلاها و ناملایمات باشد،بلکه باید برای رفع مشکلات اقدام کند.اگر کسی در برابر بلاها صبر کند و کار را به صاحب واگذار کند خداوند متعال بهتر از چیزی که از دست داده به او عنایت می‌کند. وی با اشاره به روایتی ازپیامبر اکرم(ص) در مورد درجات صبر بیان داشت:هرکس مصیبتی بر او وارد شود و صبر کند و به بهترین وجه آن را تحمل کند،خداوند سیصد درجه برای او قرار می‌دهد که فاصله هر درجه تا درجه بعدی به اندازه فاصله زمین تا آسمان است و اما هرکس بر معصیتی صبر کند و گناه را ترک کند،خداوند900 درجه برای او قرار می‌دهد که فاصله هر کدام تا دیگری از قعر زمین تا انتهای عرش الهی است.
این مبلغ حوزوی بیان کرد:مشکلات و سختی‌هایی که برای ما بوجود می‌آید از مشکلات و مصائب حضرت زینب(س) بیشتر نیست. ما باید حضرت زینب(س) را الگوی خودمان قرار دهیم و در مقابل سختی‌ها و مصیبت‌ها صبور و صبری زینبی داشته باشیم و هر لحظه مانند حضرت زینب(س)حمد و سپاس خداوند را به جا بیاوریم.


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.